Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 175 / Bezoekers Vandaag: 1187
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelder blijft bezet als trein weg is
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Bert Ruedisueli

Netherlands
148 berichten

Geplaatst - 09 dec 2013 :  20:28:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forumleden,

Ben nu aan het test rijden; en ik ontdek dat als er een trein uit blok 2 of 4 of 6 of 8 vertrekt en aan komt in blok 27 of al in blok 29 is; dan blijft blok 2 of 4 of 6 of 8 bezet !
Dus b.v ik plaats in blok 8 een trein deze moet naar blok 27 op het moment dat de trein in blok 27 is geeft koploper nog aan dat de trein in blok 8 staat en ik krijg dan de melding dat er nog een trein staat !


Download Attachment: AlpGrum.bck
63,77 KB

Met Vriendelijke Groeten

Bert Ruedisueli

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 09 dec 2013 :  21:07:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat zal of een niet goed werkende bezetmelder zijn of je hebt een verkeerde melder opgegeven bij de te verwachten bezetmelders in onderhouden blokken.

Ik draag weer even voor uit eigen werk , hoe je kunt testen:
quote:
Naar mijn mening de beste en veiligste manier om te testen of je database goed in elkaar zit qua wisselstraten, vinkjes en verwachte bezetmelders:
Zet één loc op je baan en plaats die ook in koploper met de goede rijrichting in het betreffende blok. Kies voor rijden volgens bestemming en sleep de loc met de muis naar het volgende blok. Als het goed is gaat de loc rijden en komt netjes in het volgende blok weer tot stilstand. Dat zet je steeds een blok voort tot je alle mogelijke verbindingen tussen blokken hebt gehad.
Wil de loc niet rijden, heb je vermoedelijk een tabblad bij onderhouden blokken niet (goed) ingevuld. Komt de loc in het volgende blok niet tot stilstand, weet je dat er bij de te verwachten bezetmelders iets niet goed is ingevuld (of je bezetmelders niet goed werken). Rijdt de loc de verkeerde kant op verder, heb je met de vinkjes iets verkeerd gedaan. Rijdt de loc naar het verkeerde blok, zijn je wisselstraten niet goed gedefinieerd (of werken je wissels niet betrouwbaar).
Laat variabele en vaste routes achterwege tot het zonder die dingen overal rijdt.
En een tip: definieer de loc voor deze test als niet electrisch treinstel, die kan in principe in ieder blok komen en mag ook altijd keren.

Veel werk, maar zeker bij je eerste baan in koploper zou ik het echt op deze manier doen om ervaring op te doen.


groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 dec 2013 :  21:10:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert,

Geen idee wat je bedoeld of wat jij ziet, in testmode werkt het geheel, zie ook niets waarom het niet zou werken, tenzij je de melders verkeerd aan de blokken hebt gekoppeld binnen koploper dat is natuurlijk iets wat we zo niet kunnen zien, en of testen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 09 dec 2013 :  21:14:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bert,

Gevonden, je hebt melder 1.1 aan de lijn tussen de wissels 10 en 11 gekoppeld aan melder 1.1, dat even ongedaan maken en je situatie zal dan wel opgelost zijn.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bert Ruedisueli

Netherlands
148 Posts

Geplaatst - 10 dec 2013 :  22:36:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Wederom bedankt Wim.

Met Vriendelijke Groeten

Bert Ruedisueli
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina