Je kunt de Tomix veger ook als aparte loc definiëren en de motorsnelheid aansturen met een speciale actie en daarbij een decoderstap kiezen. Via logisches acties kun je dan bepalen wanneer de Tomix veger aangaat en wanneer uit en eventueel met welke snelheid. Bij één van de collega Koploperisten heb ik het zo ingesteld dat als de trekkende loc begint te rijden de veger aangaat en als de loc weer stopt gaat de veger weer uit.
heb geprobbeerd wat jij zei maar kan er eigelijk niet zo goed aan uit met intellibox zoals wim het me zei gaat het makkelijk maar zoals jij het zei zou misschien wel handiger kunnen zijn kan het ook eens proberen met een stuurstand
Ik was er niet van op de hoogte dat je in een stuurstand-schakeling ook de motor van het als stuurstand gedefinieerde rijtuijg kon bedienen. Daarnaast kun je voor zover ik weet niet automatisch van stuurstand wisselen. Als je de railstofzuiger in een trein opneemt kun je die automatisch afkoppelen en aankopelen en met verschillende logische acties bedienen.
Daarnaast kun je voor zover ik weet niet automatisch van stuurstand wisselen.
Dirk,
Ook hier heb jij gebrek aan kennis; via vaste treinroute kan je wel degelijk stuurstand opslaan in een blok en weer ophalen uit een blok. Blijft dus veel makkelijker dan logische acties....