Auteur |
Onderwerp |
|
GTIBert
Netherlands
271 berichten |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 18:09:16
|
Ik wil een trein tater laten stoppen in blok-1 Ik heb in het meu aanvullende blokl gegevens in gevuld dat de trein 85Cm later moet stoppen, maar er gebeurt niets.
Wat gaat er mis??
Download Attachment: stoppen.jpg 105,26 KB |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 18:18:45
|
Een beetje geduld, koploper moet eerst leren "remmen".
Indien de lok bij een hogere snelheid dan de minimale, opgegeven onder treintype , op de stopsectie komt dan lost koploper een noodstop voor die lok en stopt "kort".
Nadat koploper met die trein in dat blok heeft leren remmen, zal hij 85cm gaan doorrijden op die minimum snelheid.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 19:16:02
|
Bert, en dan even voor mijn nieuwsgierigheid, is er dan zoveel ruimte na het begin van de stopmelder, oftewel is de stopmelder dan langer dan 85 cm? Zonder dat hij over het wissel heen gaat het volgende blok in?
[quote]Door middel van deze correcties kan een stopsectie niet naar voren schuiven. Het is alleen mogelijk om de trein verder/langer door te laten rijden. Voor treinen die rijden met geijkte snelheden worden correcties opgegeven in centimeters en voor treinen die rijden met decoderstappen wordt een tijd opgegeven hoelang de trein nog moet doorrijden na het bereiken van de stopsectie. De tweede methode is minder nauwkeurig dan de eerste.
/quote]
En de hamvraag is dus rijden de treinen met geijkte snelheden?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 22:10:16
|
Ik heb hier 85 Cm ingevuld om te kijken op welk blok de trein wel verder loopt. Echter ik zie GEEN resultaat. De trein moet gewoon iets verder het station binnen rijden. Weet nog niet hoe ik dit moet fixen.
Gr. Bert |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 22:55:47
|
Nee, de treinen rijden niet met geijkte snelheid. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
GTIBert
Netherlands
271 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 23:05:22
|
Ook die 2 sec zie ik niet gebeuren. Ik heb een maat streepje op de baan gezet om te kijken welk blok er verder loopt. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 02 nov 2013 : 23:15:46
|
Bert,
Onderste regel T van treintype alle staat 0Sec zal dat van invloed kunnen zijn, zonder je database is er niet zoveel zinnigs te zeggen, maar koploper zal gewoon doen wat jij hem laat doen. En dat doorrijden werkt gewoon als je het juist opgeeft.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 02 nov 2013 23:17:13 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |