Nu de treinbaan volledig klaar is ben ik aan het experimenteren met de verdere mogelijkheden van Koploper. Nu wil ik een fluitsignaal als geluid afspelen op het ogenblik dat een trein op spoor 1 vertrekt naar het volgend blok 5 . Lijkt eenvoudig maar het lukt niet. Wat heb ik geprobeerd : - Logische aktie fluitsignaal >wanneer: blok rijdt trein van/naar > van blok 1 naar 5 -Speciale aktie : afspelen geluidsbestand >1 of meer bezetmelders bezet/logische aktie waar>bezetmelder H1.02( is de bezetmelder van spoor 1)>onderaan logische aktie fluitsignaal aangevinkt.
Wat gebeurt er : bij het opstarten van koploper klinkt het fluitsignaal ?? Dan laat ik de trein op spoor 1 vertrekken naar spoor 5 en er weerklinkt geen signaal. Wel een signaal als de trein blok 1 binnenrijdt op melder H1.01(begin blok) en moet stoppen op H1.02 voor signaal. Dat is niet de bedoeling Ik heb bij logische aktes ook geprobeerd : staat in blok 1 en gaat rijden maar met hetzelfde resultaat. Geraak er niet uit en doe iets fout maar wat ?
Zou zeggen klopt ook helemaal met wat jij in de speciale actie hebt opgegeven, daar geef je op bij het bezet worden van het meldpunt, en dat gebeurd als hij binnen komt, je logische actie doet waarschijnlijk helemaal niet. Beste is om deze als trigger te laten werken in je speciale actie ipv de melder.