Auteur |
Onderwerp |
|
KdeB
Netherlands
152 berichten |
Geplaatst - 03 sep 2013 : 12:10:49
|
Hallo allemaal
Op diverse forums lees ik over het warm draaien van de motor voor het ijken in koploper. Het kan misschien wel van invloed zijn op lagere snelheden, maar wanneer je ijkt van stap 28 naar stap 1 is de motor toch warm genoeg bij het meten van lagere snelheden. Wanneer je met de treinen gaat rijden hebben ze toch ook allemaal een koude start, ik merk nochtans niet echt een verschil. Graag zou ik jullie mening hierover willen weten.
Mvg Koos
Met vriendelijke groeten Koos de Bruin
Het wordt vanzelf weer kerstmis. Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP. |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2013 : 12:38:57
|
Koos,
Geen nut. Tenminste ervan uitgaande dat de loc in goede conditie is, wat sowieso een must is.
Locs die wat langer hebben stilgestaan kunnen last hebben van wat stroperige olie. Die wordt na een tijdje rijden weer minder stroperig, het beste is deze loc een onderhoudsbeurt te geven. Warm draaien en of het zogenaamde inrijden is onzinnig. Maar daar zijn de meningen over verdeeld, dus ik zet vast het bier en chips klaar.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Henny
Netherlands
105 Posts |
Geplaatst - 03 sep 2013 : 15:53:48
|
Heren, helemaal een smet Wim. als een loc niet goed loopt koud of warm. Ik ijk na een onderhoudsbeurt de loc en controleer of het allemaal nog klopt met stap 28 en 14 wijkt dit te veel af. dan een volledige ijking, van stap 28 naar 10.
Henny Noordhoek (Duiven gld) IB-H0m-LTD-Koploper |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|