Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 400 / Bezoekers Vandaag: 473
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 speciale actie's
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
603 berichten

Geplaatst - 19 aug 2013 :  19:30:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders.

Klopt het dat een nieuw gemaakte speciale actie of een aanpassing in een bestaande speciale actie pas van kracht wordt als koploper is afgesloten en weer opgestart wordt.

Of is er een truc om dit te omzeilen zodat een aangepaste speciale actie gelijk werkt, dit zou handig zijn als je een actie wil testen en aanpassen.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix Koploper versie 8.2 )

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 19 aug 2013 :  23:24:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,
Nee, dat klopt niet. Zodra je klaar bent met het vastleggen van de gegevens voor de speciale actie, dan klik je het vinkje aan. KL vraagt dan of je echt wijzigingen hebt aangebracht, je klikt ja aan en dan gaat KL het baanoverzicht opnieuw opbouwen. Zodra dat gebeurd is, is de speciale actie gebruiksklaar. Dit is geen truc, maar de gewone gang van zaken.
Succes ermee,.
Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

carel richters

Netherlands
348 Posts

Geplaatst - 19 aug 2013 :  23:35:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,
Ik vergat nog te vermelden, dat je het onderdeel speciale acties na het aanvinken nog moet afsluiten door het kruisje rechts boven aan te klikken.
Mvrgr
Carel
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 20 aug 2013 :  14:14:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Carel

Wat jij zegt klop maar als je bij de keuze baanoverzicht opnieuw opbouwen nee kiest wordt de speciale actie niet aangepast.

Ik koos altijd voor nee omdat er geen wijzigingen in het baanoverzicht aangebracht waren.

Als het opnieuw opbouwen van het baanoverzicht een must is om de speciale actie aan te passen, lijkt het mij logies dat de keuze voor het opnieuw opbouwen er uit gehaald wordt zodat het baanoverzicht altijd opnieuw wordt opgebouwd.
Maar die keuze is aan Paul.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix Koploper versie 8.2 )
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 aug 2013 :  14:51:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Piet, gelukkig is er nu de keus, om een verandering te kunnen toepassen of juist niet, ik zie dat als onderdeel van de gebruiksvriendelijkheid van een stukje software.
Lekker laten zoals het is.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 20 aug 2013 :  15:54:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim

Het stoort mij ook niet, maar ik drukte altijd op nee bij de vraag over de baanopbouw omdat ik dacht er zijn geen veranderingen in het baan ontwerp dus is overnieuw opbouwen niet nodig.
Maar er is dus wel een verband met de baanopbouw.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix Koploper versie 8.2 )
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 20 aug 2013 :  16:38:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,
Als je in het menu globale instellingen kiest voor altijd opnieuw opbouwen, krijg je de vraag niet.

En zal het altijd werken, zoals je het in de eerste vraag stelde.


Mvg Ab

(Koploper met ECOS of IB met loconet,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
AMD Athlon 7450 dual core met W7
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina