Auteur |
Onderwerp |
|
dentheo
Belgium
1758 berichten |
Geplaatst - 08 aug 2013 : 16:01:09
|
Mijn "koploper" laptop begint tekenen van verval te vertonen. Soms niet, soms wel, opladen enz.. Met laptop op fiets naar de winkel : alles oké Schokreparatie op de fiets ? Teken van slechte contacten ?
Toch maar foldertje meegebracht. De meeste karakteristieken zijn denk ik niet belangrijk voor koploper.
Toch een paar overwegingen als voorbereiding aanschaf vervanger:
* Zou ik geen torentje nemen ? Kan op maat samengesteld worden.
* Als ik een torentje neem dan kan er een seriële kaart in, dat lijkt mij niet slecht, want die draait op iets hogere spanning dan mijn Laptop USB. Dat vind mijn centrale waarschijnlijk wel aangenaam.
* Aan een torentje kan ik ook een iets groter scherm hangen.
* Is Dual Core een voordeel, gebruikt koploper tweede deel ?
* Draadloze muis, moet precies altijd gewekt worden?
Kloppen die overwegingen of alles onzin ? En nog belangrijker: waar moet ik dan wel op letten ? Computer wordt 99% van de tijd gebruikt voor koploper, 1% om muziekje te spelen tijdens knutselbezigheden.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 08 aug 2013 : 16:42:50
|
gewoon een goedkoop torentje pentium4 is meer dan voldoende.Die dingen koop je nu voor spotprijzen.Probeer er eentje te vinden met een videokaart waar je een VGA en DVI uitgang samen op hebt.Kan je zonder veel poeha makkelijk met 2 schermen werken.En gewoon zoals Wim zegt : Win7 of zoals bij mij XP PRO SP3.Heb je die niet dan koop je die ook voor bijna niks.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 08 aug 2013 : 18:57:02
|
En die seriele uitgang ? heb ik een omzetter minder...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2013 : 08:14:12
|
op de meeste moederborden zijn 2 seriele uitgangen standaard aanwezig.Je moet ze enkel naar buiten brengen.Zo'n railtje kun je kopen.Er zitten dan 2 connectoren op.Meestal 9 pins maar er zijn er ook met 25 pins of gemengd.Info over een Mobo vind je via google.Of via mij.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
Bewerkt door bellejt op 09 aug 2013 14:54:34 |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 09 aug 2013 : 21:45:37
|
Hoi Theo,
Ik ben het helemaal met Wim en Johnny eens. Gewoon een tweedehandsje met RS232 en Windows XP. Ik heb nog wel een oud beestje staan, dat je goed zou kunnen gebruiken, al moet ik die dan eerst wel rebooten. Nadeel is dat er twee CD/DVD stations inzitten, die beide kaduuk zijn.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|