Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 155 / Bezoekers Vandaag: 3787
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wat doe ik fout?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Schuif

Netherlands
70 berichten

Geplaatst - 12 jul 2013 :  12:50:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijne heren,

ik heb een kort blok 60, waarin treinen wel mogen stoppen, maar beslist NIET keren;
koploper kiest bij binnenkomst van blok 60 vanuit blok 52 bv een vervolgroute naar 59,

dit kan niet omdat blok 60 slechts 3 rails lang is;

ik heb van alles geprobeerd maar waarschijnlijk niet de juiste instellingen gedaan om dit te voorkomen;
wil iemand svp eens naar mijn data kijken en aangeven wat ik fout heb gedaan!

Bij voorbaat dank,

Erik Schraven
Ommen

Download Attachment: 2013411151620.bck
261,58 KB

teppp01

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 12 jul 2013 :  14:55:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Erik,

Kijk maar een naar onderhouden blokken, daar heb je aan gegeven bij blok 60 dat je komende uit 51 t/m 59 je hier ook naar terug kunt, zonder te keren.
Dit lijkt me, gezien je baanoverzicht niet mogelijk.
volgens deze zou je alleen vanuit 4 en 5 naar 51 t/m 59 kunnen zonder te keren.

m.v.g.

Piet

Rij sinds 11 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 12 jul 2013 :  14:57:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik, dat klopt als een bus dat dit gebeurd.

Als jij uit 52 in 60 aankomt en koploper kiest voor 59 dan zal hij dat gewoon doen, echter om daar te komen moet hij wel keren, dus dat vinkje bij keren moet je wel zetten, dat geldt natuurlijk voor alle situatie die weer terug gaan naar het schaduwstation, komende vanuit het schaduwstation. Het niet mogen keren van treinstellen en trekduwtreinen los je vervolgens op via een variabele route met een richtings verbod vanuit een bepaalde richting.

De oplossing is vinkjes zetten bij keren lok daar waar het moet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 12 jul 2013 :  15:05:09  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

Dat geldt dus op bijna alle blokken, als je in blok 24 uit 16 bent gekomen en je mag weer naar blok 24 dan MOET het vinkje bij keren lok toch echt gezet worden, anders heb je een spooktrein en is hij het spoor bijster. Alle blokken nalopen en je iedere keer afvragen kan ik de bestemming bereiken in dezelfde rijrichting waar uit ik gekomen ben of met hij de andere kant op dus keren lok.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Schuif

Netherlands
70 Posts

Geplaatst - 12 jul 2013 :  15:34:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Duidelijk, bedankt voor jullie hulp. ik ga ermee aan de slag
Ga naar bovenaan de pagina

Schuif

Netherlands
70 Posts

Geplaatst - 28 jul 2013 :  12:37:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Mijne heren,

vandaag weer even lekker op "de zolder" en uw aanwijzingen opgevolgd, echter ik denk dat ik het niet goed heb gedaan, want

- als een loc in blok 60 binnenkomt wil KL deze toch laten keren richting de blokken 52 enz; gezien de korte lengte van dit blok kan dit niet; er mogen gewoon geen loc/trienstellenkeren in blok 60;

wat heb ik niet goed aangevinkt fout gedaan?

- ook rijdt een loc regelmatig door blok 60 heen naar bv blok 4 terwijl dit toch echt bezet is

ook deze fout van mij krijg ik er niet uit

Ben benieuwd naar reacties/tips

Groeten uit Ommen

Erik

Download Attachment: 2013411151620.bck
276,07 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 28 jul 2013 :  15:41:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,



Zal het aan de hand van bovenstaand plaatje nogmaals uitleggen.

Hier vullen we de eigenschappen van blok 60 in. Dit is zoals jij het hebt ingevuld, echter dat is niet juist.

Onder aan staat UIT BLOK, in de linkerboven hoek staat NAAR.

Als je nu uit blok 4 komt en je vinkt aan dat je naar blok 4 mag dan zul je toch echt de andere kant op terug moeten dus het vinkje bij keren lok moet hier worden geplaatst. De hamvraag is of dat gewenst is dat hij hier weer terug mag rijden misschien is het beter om geen vinkje te plaatsen in de kolom NAAR voor blok 4

Naar blok 5 moet hij ook keren
Naar blok 52 enz. moet hij gewoon in de zelfde richting doorrijden, hier moet het vinkje bij keren lok NIET worden geplaatst.

Op deze basis zal je ook de andere tabbladen moeten controleren en herstellen met de juiste gegevens.

Je moet je dus iedere keer afvragen waar in welk blok ben ik, waar mag en wil ik naar toe, en moet ik dan terug, en dus keren, of ga ik in dezelfde richting verder.
Onderste plaatje hoe het wel moet.



Mvg
Wim.





Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 28 jul 2013 15:49:16
Ga naar bovenaan de pagina

Schuif

Netherlands
70 Posts

Geplaatst - 28 jul 2013 :  16:34:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

nu is het duidelijk met deze afbeeldingen erbij.


Bedankt, en mocht je ooit in de buurt van Ommen komen dan ben je van harte welkom voor koffie, of misschien iets sterkers ?

Groeten,

Erik
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina