Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 138 / Bezoekers Vandaag: 3587
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Functies uitgebreid in loc-eigenschappen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Svetlana-KT88

5 berichten

Geplaatst - 11 jul 2013 :  15:43:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koplopergebruikers

Heb een vraag over welke geluidsfuncties ik kan toekennen aan het tabblad "functies uitgebreidt" onder loc-eigenschappen. Veel decoders in de loc's hebben n.l meer als 8 functie's wat zou betekenen dat alle functies aan geluiden boven de 8 niet als uitgebreide funtie meer gebruikt kunnen worden?. Verder vul ik de eerste 8 functies in met dezelfde volgorde als op de CS1 reloaded.

mvg

Edzard

Bewerkt door Svetlana-KT88 op 11 jul 2013 15:44:20

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  19:11:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Edzard,

Welkom hier op het forum.
Volgens mij is het aantal functies dat je kunt aansturen vooral afhankelijk van je centrale. Een ouderwetse Intellibox kan maar acht aan, maar een moderne ECos veel meer. Al die functies kun je dan ook instellen als "uitgebreid", zodat je ze door logische en/of speciale acties kan aansturen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  19:17:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Een oude Intellibox of een Twin-center kan er gewoon 28 aansturen, zonder upgrade via het LocoNet-protocol, met upgrade 65535.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  19:53:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Wim

Wat jij schrijft dacht ik ook, maar als ik aangeef dat de decoder 14 stappen heeft, want op 28 stappen reageert hij niet, dan geeft Koploper aan dat deze decoder max 4 functies heeft.
Ongetwijfeld zal ik iets verkeerd instellen maar, dan is mijn vraag wat is de juiste instelling.

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  20:03:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Koos, afhankelijk van de decoder en de rijstap instelling van de centrale werkt het met 28 stappen.
Even aangeven wat voor decoder er wordt gebruikt zal al een stukje van de puzzel oplossen, ik neem aan dat er een Intellibox wordt gebruikt en dat deze als LocoNet centrale wordt aangestuurd door koploper.

En in het ander geval heb je gewoon 8 functies met via een 2 adres 4 extra

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 11 jul 2013 20:10:19
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  21:17:34  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Beste Wim

Sorry voor de halve informatie, in mijn geval gaat het om een Marklin model 37040, ik weet niet welke decoder er in die loc zit maar deze heeft inclusief de verlichting 11 functies. Mijn centrale is de Intellibox 1e versie met software update en een Rosoft Loconet interface.
Ik krijg deze loc niet op 28 stappen,geprobeert met DCC dan reageert hij niet, ook de Intellibox kent geen Motorola 28 stappen. Nu is de enige oplossing een 2e adres ingeven wat ik ook wel gedaan heb maar ik begreep dat het met de Loconet interface en de IB update direct mogelijk zou zijn.
Ben benieuwd of je me verder kan helpen.

Alvast bedankt.


Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  21:27:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Tja Koos, dat houd het op die functies werken alleen bij en met DCC decoders. Motorola zal niet werken en is altijd 14 stappen en 4 functies met via het 2 adres 4 extra functies.
Dus helaas pindakaas.

Mvg
Wim

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  21:30:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Wim

Inderdaad jammer maar helaas.
Maar om daar nu een nieuwe centrale voor te gaan kopen ???

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  21:37:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Kun je beter een andere decoder kopen die wel het DCC format ondersteund, is een stuk voordeliger.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

KoosLeiderdorp

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 11 jul 2013 :  21:40:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KoosLeiderdorp  Reageer met citaat
Dat ben ik helemaal met je eens.
Ik houd voorlopig wel 2 adressen.

Af en toe een beetje creatief omgaan met de decoderadressen komt alles goed.

Groetjes

Hele groeten van een Half 0-ler

Koos
Ga naar bovenaan de pagina

Svetlana-KT88

5 Posts

Geplaatst - 12 jul 2013 :  01:55:08  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Edzard,

Welkom hier op het forum.
Volgens mij is het aantal functies dat je kunt aansturen vooral afhankelijk van je centrale. Een ouderwetse Intellibox kan maar acht aan, maar een moderne ECos veel meer. Al die functies kun je dan ook instellen als "uitgebreid", zodat je ze door logische en/of speciale acties kan aansturen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC



Hoi Dirk

Om even concreet te zijn het gaat om de omgebouwde 39010 met door marklin voorzien van de 39011 decoder die ik met 4 extra functies en MOTOROLA 28 STAPPEN aanstuur (saven onder MFX lukt n.l niet met meer als 4 functies).
Kan ik nu als ik je goed begrijp de functie "stoom afblazen" (functie 9) alsnog invoeren in functie uitgebreid?. Krijg dan n.l de foutmelding dat niet meer als 8 functies kunnen worden aangestuurd terwijl ze in de reload versie van de CS1 WEL zijn aan te sturen.

MVG

Edzard
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 12 jul 2013 :  22:24:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Edzard,

Ik denk dat er sprake is van wat spraakverwarring over het aantal aan te spreken functies en de term "functie uitgebreid". Zoals je hierboven in het draadje hebt kunnen lezen is het aantal functies dat je kunt aansturen afhankelijk van het type decoder en het type centrale. Hoe dat precies in jouw configuratie zit weet ik niet, omdat ik zelf die combinatie niet heb (ik rij TwinCenter DCC), maar het zou zo kunnen dat die combinatie maar 8 functies aankan.
Wanneer je functies definieert bij onderhoud locomotieven, kun je kiezen uit verschillende opties, bijvoorbeeld altijd aan, of te bedienen via het rijwindow. Eén van de opties is dan de optie "uitgebreid", zodat je de functie kunt laten bedienen door logische en speciale acties.
Succes met de verdere programmering van de functies.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 12 jul 2013 22:25:36
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 13 jul 2013 :  19:15:11  Toon profiel  Reageer met citaat
als ik als decodertype MFX kies dan kan ik wel tot 24 functies aanspreken en saven.Een geluidsfuntie valt toch onder de gewone functies (tot 28) .Er zal in je loc vermoedelijk wel geen DCC zitten.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina