Auteur |
Onderwerp |
|
Rugzak
Netherlands
11 berichten |
Geplaatst - 12 jun 2013 : 12:09:45
|
Beste koplopers
Als ik vanuit blok 14 of 15 terug via blok 8 naar blok 5 wil dan krijg ik een spook melding op de 206 bezetmelder Volgens mij is alles goed ingevuld en voorheen met alleen blok 14 werkte het prima maar ik heb nu blok 15 erbij gemaakt en nu gaat het fout. dus ik zal toch ergens wat fout hebben gedaan.
Zou iemand er een blik op willen werpen. Bij voorbaat dank
Mvg Rudi Baas
Download Attachment: Sodor.bck 58,9 KB
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 jun 2013 : 12:47:29
|
Rudi,
Waarom heb je dan gekozen voor stoppen op het vrijkomen van melder 2.06 als je uit blok 14 of blok 15 komt. Lijkt mij een verkeerde optie. Deze kun je eigenlijk alleen gebruiken als de melder op een lichtsluis is aangesloten. Als de melder te lang is en de trein stop te vroeg of te ver van het wissel kun je beter doorrijden in cm of tijd gebruiken. Haal dat vrijkomen maar even weg, dan zal de situatie ook wel opgelost zijn.
Overigens zijn spookmeldingen events die daadwerkelijk op de baan plaats vinden.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 12 jun 2013 14:17:52 |
|
|
Rugzak
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 12 jun 2013 : 16:51:49
|
Hallo Wim,
Bedankt weer voor je advies,
de bedoeling is dat de trein pas stopt als melder 211 vrijkomt Ik dacht dat ik het zo goed ingesteld had. niet dus ... begrijp dan toch niet helemaal hoe dat werkt. we zullen weer gaan lezen..
De bedoeling is als ze nu van blok 14 of 15 achteruit naar 8 rijden dan stoppen ze te snel de lok staat nog op de wissel. en dat zou perfect zijn als ze stoppen als melder 211 vrij komt.
misschien toch maar eens met cm doorrijden gaan kijken
Mvg Rudi Baas |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 12 jun 2013 : 17:23:32
|
Rudi,
Wat ik al schreef als hij nu te snel stopt doorrijden in cm of tijd gebruiken, deze optie vind je bij de aanvullende blokgegevens.
De stopmelder moet reageren als hij bezet gemaakt wordt, niet als hij wordt vrijgegeven. Dit heb je bij andere blokken ook zo ingevuld.
Verder is een deadlock (controle) waarbij je kijkt of het blok waar hij naar toe gaat, volledig overbodig, dat is de standaard controle die koploper zelf al voor je doet.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 12 jun 2013 17:26:59 |
|
|
Rugzak
Netherlands
11 Posts |
Geplaatst - 12 jun 2013 : 18:20:39
|
Hallo Wim