Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 139 / Bezoekers Vandaag: 3576
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Opslaan/ophalen treinlengte
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartSteur

Netherlands
245 berichten

Geplaatst - 27 apr 2013 :  09:21:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Vraagje. Waarom wordt bij het opslaan/ophalen van de treinlengte middels de knoppen vanuit het rijwindow, het treintype (en stuurstand) niet meegenomen, zoals je binnen vaste routes kan doen?

Ben nu veelvuldig aan het handmatig rijden/rangeren en dan maak ik hier gebruik van.

Groet,
Bart

Marklin K-rail, CS1-reloaded.

JackvdW

Netherlands
343 Posts

Geplaatst - 27 apr 2013 :  19:41:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Bart,

Ik denk doordat de uitgebreidere mogelijkheden van de Vaste Route pas later zijn toegevoegd. Eerst was dit ook alleen de lengte net als in het rijwindow.

Het was functioneel geweest als bij de uitbreidingen in de Vaste Routes ook steeds de mogelijkheden van het Rijwindow waren meegenomen, al was het maar in de meest uitgebreide mogelijkheid (Lengte + Treintype + Stuurstand in of uit het blok), je gebruikt dit immers samen met de Vaste Route mogelijkheden en je moet nu steeds via het Stuurstand tabblad en via loc onderhoud het type wijzigen om alles in de goede stand te krijgen.

Het is niet anders.

Groeten Jack.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 27 apr 2013 :  23:39:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat geloof ik best, maar dat is een beetje groeigeschiedenis van koploper.. Of het een diepere technisch reden heeft of een vergetelheid is die snel recht te zetten is dat kan ik niet beoordelen.
Het zou inderdaad best handig zijn , wanneer bv. een dieselloc een zware ertstrein doorgeeft aan een eloc in een station.
Of bij vervangen van een loc bij een pendeltrein, lengte, treintype en stuurrijtuig...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina