Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 128 / Bezoekers Vandaag: 3529
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wagons met verlichting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

john klignet

Netherlands
19 berichten

Geplaatst - 03 apr 2013 :  22:00:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ben in de testfaze van m'n baan. Ik heb verschillende wagons met verlichting, als deze uit een stootblok rijden, waarbij de loc. tegen de wagons drukt ( hij rijdt achteruit) wordt de eerste wagon met verlichting door een bezetmelder gededecteerd. De loc is nog lang niet op de betreffende bezetmelder maar stopt en keert!!!!
Bij het vooruitrijden is het dedecteren van de verlichte wagons geen probleem. Ik heb geen plaats om de bezetmelders verder naar achteren te plaatsen
Wie weet een oplossing??
De verlichting uitschakelen??
Vr.Gr John.

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 03 apr 2013 :  22:24:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
John,

Wat wil je dan anders, dat de trein de wagons door het stootblok heen drukt. Of snap ik even iets niet?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

marcel01

Netherlands
105 Posts

Geplaatst - 03 apr 2013 :  23:43:43  Toon profiel  Reageer met citaat
John,

Je wilt denk ik toch ook dat (ongeacht de samenstelling) er gedetecteerd wordt alvorens je een stootblok bereikt. Misschien snap ik de inhoud van je vraag niet maar dat is de eerste gedachte die in me opkwam.

Vervolgens je vraag nog eens een paar keer gelezen, maar kom tot de dezelfde conclusie. Wellicht is je stopsectie zo lang dat de hele samengestelde trein er op past en je daadwerkelijk wilt stoppen als de loc erop rijdt, maar lijkt me onwaarschijnlijk.

Een wagon zonder verlichting is ook te detecteren, dus je verlichting uit schakelen hoeft niet uit te maken. Maargoed, ik weet niet hoe je detecteerd, dat moet ik er dan weer aan toe voegen.

Ik laat het er bij dat ik de vraag niet begrijp....

Voegt niet veel toe, geef ik toe. Misschien dat je de vraag anders stelt. Wat is "uit een stootblok rijden"?

Marcel


marcel01
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 04 apr 2013 :  09:18:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo John,

Je bedoelt natuurlijk dat een trein een kop spoor in rijdt, en daarna daar uit vertrekt.
Je kunt als je de bezetmelders niet wilt of kunt veranderen, doorrijden in CM per treintype activeren.
Dat doe je bij aanvulling blokgegevens.


Mvg Ab

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

john klignet

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 04 apr 2013 :  10:53:16  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo, ik bedoelde natuurlijk wat Ab ook begreep, dat de trein een spoor met een buffer inrijdt en daarna keert en terugrijdt.
De wagons die hij nu voor zich heeft worden dan in het volgende blok gededecteerd terwijl de loc. dit eigenlikjk zou moeten doen.
Ik ge proberen wat Ab voorstelde.
Bedankt voor de snelle reactie, John
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 04 apr 2013 :  12:32:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste John,

Wat je schrijft is niet echt logisch, en kan ook eigenlijk niet.
De wagons met verlichting zijn als je de wagons duwt voor koploper gewoon de lok. Dus de trein zal op dezelfde plaats stoppen als in het geval de lok als eerste in het meldpunt voor het blok aankomt.

In het geval dat de trein te lang is en dat is dan in beide situaties zo, dan moet je dit oplossen bij aanvullende blok eigenschappen van het kopspoor blok en daar vul je in dat het blok langer bezet gehouden moet worden als de trein te lang is eventueel inclusief de wisselstraat. Daarbij is het van belang dat je de lengte invult voor dit stuk spoor )blok) en dat je de legte invult van de trein in het locwindow van de desbetreffende trein.
Als dit is gebeurd kan de trein over zijn eigen staart wegrijden en in het geval dat de lok de de wagons heeft geduwd vertrekken uit het blok wat hij langer bezet heeft gehouden en waar de lok dan ook als decodernummer bekend in is.
Langer doorrijden zal denk ik niet de oplossing zijn.

En anders even je backup van je database plaatsen kijken we met je mee.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

john klignet

Netherlands
19 Posts

Geplaatst - 04 apr 2013 :  21:31:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, het probleem doet zich voor in blok 4. Als achteruitgereden wordt uit blok 8 of blok 9. Het blok 4 is niet erg lang, 90cm en kan het niet eenvoudig langer maken. Er was ook een probleem bij het achteruitrijden van blok 8/9 naar blok 4 met wagons met metalen wielen, deze schakelen de bezetmelders ook op de plaatsen weer het blok begint. Ik heb de rails ingeslepen om de diverse blokken te maken, dit heb ik opgelost door tussen de opening kunsthars te plakken zodat de wielen geen cotact meer kunnen maken.
Bijgevoegd het attachment:,johnklignet.
Alvast bedankt, mvg John

Download Attachment: johnklignet.bck
39,87 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 04 apr 2013 :  22:15:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste John,

Dit zogenaamde probleem kun je dus eenvoudig oplossen door hetgeen toe te passen zoals beschreven en mijn vorige bericht.

Lengtes invullen en aanvinken dat het blok langer bezet gehouden moet worden als de trein te lang is. Is allemaal prima in voorzien binnen het koploper gebeuren, zonder dat je daar aan je baan iets moet veranderen of moet slopen aan je rollende materiaal.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina