Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 564 / Bezoekers Vandaag: 2009
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 828
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 Geen communicatie Intellibox en PC na herinstallatie besturingssysteem.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PaulvdB

Netherlands
5 berichten

Geplaatst - 20 mrt 2013 :  13:54:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,

Graag uw hulp. Ik ben al jaren een gebruiker van koploper en heb een uitgebreide baan. Mijn PC (WinXp) ging steeds trager lopen en het was tijd voor een schone installatie van het besturingssysteem. Om enigszins met de tijd mee te gaan installeerde ik windows 7 (x86). Alleen nu komt het probleem, koploper ziet mijn intellibox niet meer. De PC beschikt over 2 compoorten die hardwarematig op het moederbord zitten. Dit heeft altijd tot volle tevredenheid gewerkt. Ik heb uren met de instellingen zitten spelen (o.a. baudrates in de driver en in koploper en in de intellibox aangepast) om het weer werkend te krijgen maar helaas is het niet gelukt. Uit pure wanhoop WinXP maar weer teruggezet, maar ook dit heeft niet het gewenste effect gehad. Alle originele drivers van de site van het moederbord gedownload en gebruikt en nog steeds geen verbinding.
De melding is: Geen intellibox/twincenter gevonden.

Hardwarematig is er niks veranderd. Slechts een herinstallatie van het besturingssysteem. De configuratie in koploper is ook niet veranderd.

Wellicht komt dit probleem één van jullie bekend voor en is de oplossing binnen handbereik.

Gaarne hulp.

Met vriendelijke groet,
Paul.

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2013 :  16:42:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit lijkt toch echt op een probleem met je computer.
Kijk eens via het control panel bij de systeemeigenschappen wat er bij de compoorten staat.
Als daar een uitroepteken staat is daar een probleem mee en zul je dat eerst op moeten lossen voor je het weer met Koploper kunt koppelen.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2530 Posts

Geplaatst - 20 mrt 2013 :  19:39:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Krijg je de melding continue, of alleen de eerste keer als je op het groene spiegelei drukt. Dat gebeurt bij mij ook wele eens, maar vervolgens wordt bij een tweede poging de verbinding netjes gemaakt.
Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurd als je, als je de melding hebt gehad, op de [stop] en daarna op de [go] knop op de IB drukt.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

PaulvdB

Netherlands
5 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  10:18:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
Dank voor jullie reactie.

Eric,
Er zijn geen gele uitroeptekens. De drivers zijn correct geinstalleerd.

Dirk,
Herhaaldelijk op het speigelei drukken blijft dezelfde melding veroorzaken.

Na lang puzzelen lijkt het erop dat de IB gesneuveld is. Deze gaat nu terug naar Uhlenbrock. Ik hou jullie op de hoogte.

[edit]
Bij de winkel geweest en de IB is getest en werkt normaal. Andere IB meegekregen om te kunnen testen.

Hebben jullie ervaring met andere programma's die op de achtergrond draaien en aanspraak maken op de compoort? Let wel, het betreft een schone installatie. Er zijn dus geen andere programma's geinstalleerd. Moet dus iets van windows zelf zijn...??

Vr Gr
Paul.

Bewerkt door PaulvdB op 29 mrt 2013 13:04:06
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1087 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  13:59:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk eens via Taakbeheer welke programma's/processen daar actief zijn.
Misschien zie je daar iets tussen wat de boel in de war schopt ?

Of via MSCONFIG uitschakelen wat je echt niet nodig hebt en dan stap voor stap opstarten.

Virusscanners willen ook nog wel eens dwars liggen maar die maken normaal gesproken geen gebruik van de COM poorten.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  14:11:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Hallo,

Het zal gewoon een defect zijn, als het altijd gewerkt heeft en nu niet meer, dan kan het bijna niet anders. Dus voor je de PC helemaal overhoop schopt, gewoon even opsturen. Een alternatief kan het aansluiten via het LocoNet zijn met een LocoNet-Interface, klik voor verdere info op de url onder dit bericht.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Lex

Netherlands
38 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  16:00:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul
In Koploper heb ik Loconet ingevuld als besturing en niet Intellibox/twincenter.

Bij opnieuw installeren (heb ik nu een paar keer gedaan), heb ik ook steeds wat moeilijkheden. Ik heb het opgelost door eerst IB Util te installeren en daarmee de communicatie te starten zonder alle instellingen van Koploper. Als dat eenmaal werkt, kun je het poortnummer bij koploper invullen.



Van maart tot november zeil ik liever
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 29 mrt 2013 :  19:18:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Lex,

Dat moet alleen als er gebruik gemaakt wordt van een IBII of een IB-Basic, dat is hiet niet van toepassing er van uitgaande dat er een Intellibox-Classic wordt gebruikt.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina