Auteur |
Onderwerp |
|
jos_lichthart
Netherlands
2 berichten |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 17:08:35
|
Goedenmiddag,
Mijn naam is Jos Lichthart en ik ben wat aan het stoeien met koploper.
Ik wil een N-spoor baan bouwen op de basis koploper/uhlenbrock volgens het loconet protocol.
Wat ik nu niet kan begrijpen is als ik koploper in loconet zet en dan een bezetmelder aanmaak bij de digitale onderdelen ik dan 16 adressen krijg, de uhlenbrock 63320 voor 2 rail heeft n.l. maar 8 aansluitingen.
Ik zal wel iets verkeerd doen, maar heb geen flauw idee wat.
Groetjes Jos |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 17:18:48
|
Hallo Jos,
Welkom op het forum. Waarschijnlijk is je Uhlenbrock bezetmelder eigen maar een halve bezetmelder , net als de Viessmann 5233. Die laatste ken ik wel, de Uhlenbrock niet. Standaard heeft een S88 bezetmelder 2 keer 8 (vandaar S88) = 16 kanalen, maar bij stroomdetectie zie je ook units met 8 kanalen. In sommige systemen, zoals mijn TwinCenter moet je ze dan altijd per 2 aansluiten, om op die reeksen van 16 kanalen te komen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 19:58:14
|
Dirk,
Voor de zoveelste keer je kunt melders gewoon per 8 aansluiten. Verder heeft jouw antwoord niets te maken met het LocoNet en de genoemde melders.
@Jos maakt niet uit wat jij opgeeft in koploper je mag ook alle 128 mogelijke modules in een keer opgeven, het duurt dan alleen iets langer tijdens het opstarten voordat koploper alle mogelijke modules heeft ingelezen.
Zet om te beginnen het aantal modules maar op 10 stuks hoef je er voor de eerste 160 melderpunten niet meer naar om te kijken. Dus dat je meer onderdelen of meldpunten krijgt dan je in werkelijk hebt is geen enkel probleem.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 03 mrt 2013 19:58:55 |
|
|
jos_lichthart
Netherlands
2 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 20:25:08
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros [br
@Jos maakt niet uit wat jij opgeeft in koploper je mag ook alle 128 mogelijke modules in een keer opgeven, het duurt dan alleen iets langer tijdens het opstarten voordat koploper alle mogelijke modules heeft ingelezen.
Zet om te beginnen het aantal modules maar op 10 stuks hoef je er voor de eerste 160 melderpunten niet meer naar om te kijken. Dus dat je meer onderdelen of meldpunten krijgt dan je in werkelijk hebt is geen enkel probleem.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Dank je wel wim, ik zal het zo doen, ik ben wat parallel aan het stoeien met koploper en rocrail maar ik moet zeggen koploper bevalt mij beter, dat rocrail is helemaal ondoorzichtig.
Gr. Jos |
|
|
|
Onderwerp |
|