Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 164 / Bezoekers Vandaag: 3718
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Uhlenbrock 63320
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

jos_lichthart

Netherlands
2 berichten

Geplaatst - 03 mrt 2013 :  17:08:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedenmiddag,

Mijn naam is Jos Lichthart en ik ben wat aan het stoeien met koploper.

Ik wil een N-spoor baan bouwen op de basis koploper/uhlenbrock volgens het loconet protocol.

Wat ik nu niet kan begrijpen is als ik koploper in loconet zet en dan een bezetmelder aanmaak bij de digitale onderdelen ik dan 16 adressen krijg, de uhlenbrock 63320 voor 2 rail heeft n.l. maar 8 aansluitingen.

Ik zal wel iets verkeerd doen, maar heb geen flauw idee wat.

Groetjes Jos

phdirk

Netherlands
2545 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2013 :  17:18:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,

Welkom op het forum. Waarschijnlijk is je Uhlenbrock bezetmelder eigen maar een halve bezetmelder , net als de Viessmann 5233. Die laatste ken ik wel, de Uhlenbrock niet. Standaard heeft een S88 bezetmelder 2 keer 8 (vandaar S88) = 16 kanalen, maar bij stroomdetectie zie je ook units met 8 kanalen. In sommige systemen, zoals mijn TwinCenter moet je ze dan altijd per 2 aansluiten, om op die reeksen van 16 kanalen te komen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2013 :  19:58:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dirk,

Voor de zoveelste keer je kunt melders gewoon per 8 aansluiten.
Verder heeft jouw antwoord niets te maken met het LocoNet en de genoemde melders.

@Jos maakt niet uit wat jij opgeeft in koploper je mag ook alle 128 mogelijke modules in een keer opgeven, het duurt dan alleen iets langer tijdens het opstarten voordat koploper alle mogelijke modules heeft ingelezen.

Zet om te beginnen het aantal modules maar op 10 stuks hoef je er voor de eerste 160 melderpunten niet meer naar om te kijken.
Dus dat je meer onderdelen of meldpunten krijgt dan je in werkelijk hebt is geen enkel probleem.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 03 mrt 2013 19:58:55
Ga naar bovenaan de pagina

jos_lichthart

Netherlands
2 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2013 :  20:25:08  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
[br

@Jos maakt niet uit wat jij opgeeft in koploper je mag ook alle 128 mogelijke modules in een keer opgeven, het duurt dan alleen iets langer tijdens het opstarten voordat koploper alle mogelijke modules heeft ingelezen.

Zet om te beginnen het aantal modules maar op 10 stuks hoef je er voor de eerste 160 melderpunten niet meer naar om te kijken.
Dus dat je meer onderdelen of meldpunten krijgt dan je in werkelijk hebt is geen enkel probleem.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



Dank je wel wim, ik zal het zo doen, ik ben wat parallel aan het stoeien met koploper en rocrail maar ik moet zeggen koploper bevalt mij beter, dat rocrail is helemaal ondoorzichtig.

Gr. Jos
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina