Auteur |
Onderwerp |
|
ralph
Netherlands
35 berichten |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 16:14:10
|
Beste Forumleden
Bij mijn vernieuwde schaduwopstelspoor wil ik graag 3x een motorpost achter elkaar laten stoppen in een opstelblok, zodra er eentje vertrek, dat de andere opschuiven, zodat er weer plaats is voor een motorpost enz enz wie o wie kan mij helpen met dit te realiseren bijvoorbaat dank ralph |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 17:02:26
|
Hallo Ralph,
Ikzelf zou dat doen met drie achterelkaar liggende blokken en vervolgens met logische en speciale acties, cq vaste routes, die ervoor zorgen dat de motorpost steeds een blok opschuift. In het kort: vaste route die ervoor zorgt dat de eerste mp in het eerste opstelblok komt dan een logische actie die kijkt of de volgende opstelblokken vrij zijn, zo ja dan doorrijden naar opstelblok 3. Dan voor de andere mp's idem. Vervolgens een vaste route starten, die de mp uit blok 3 laat vertrekken en dan met logische acties en vaste routes de volgende mp's laten doorschuiven. Daardoor komt het eerste opstelblok weer beschikbaar en kan dus de rondrijdende mp accomoderen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
ralph
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 17:13:05
|
Beste Dirk bedankt voor de snelle reactie, het eerste begrijp ik helemaal, gewoon drie blokken maken kun je mij wat meer vertellen over de logische en speciale akties , ik ben hiernog niet zo goed in thuis, is er in de handleiding een hoofdstuk dat hier aan gewijdt is mvg ralph |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 17:42:14
|
Hallo Ralph,
Zeker, leesvoer genoeg: Vaste routes blz 101 in Handleiding 8.0 Logische Acties blz 193 Speciale Actoes blz 204
En vragen staat vrij natuurlijk.
|
|
ralph
Netherlands
35 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 17:49:11
|
Beste Dirk bedankt voor de reactie , ik ga maar even lezen mvg ralph |
|
|
Wim Romijn
Netherlands
1023 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 22:23:10
|
Hoezo werken met vaste route's.
Maak 3 blokken achter elkaar 1 met een stopkans van 100% en 2 als blok in vrije baan. De motorposten schuiven automatisch op.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 03 mrt 2013 : 22:36:21
|
Ralph, aanvullend op wat Wim Romijn schrijft je kunt de laatste blokken in het opstelspoor ook als blokgroep opnemen, dan heb je nog meer regelmogelijkheden, en vertrekt niet altijd hetzelfde laatste blok. Daarbij kan in wezen de 100% stopkans vervallen. Vaste treinroutes of logische of speciale acties heb je hier verder niet voor nodig.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 04 mrt 2013 : 17:23:26
|
Hallo Wim en Ralph,
Soms is de oplossing simpeler dan je denkt. Mooi bedacht.
|
|
|
Onderwerp |
|