Momenteel heb ik 4 wissels met daarin een decoder van Marklin. Hoe zet je deze in koploper,is dat een appart adres. Van alles al geprobeerd maar ik krijg ze niet werkend. Ik rij met een 6021. Help me uit de brand ,alvast hartelijk dank.
Heel simpel je maakt in koploper zoveel wisseldecoders aan zodat ze binnen de reeks vallen, bijvoorbeeld 64 stuks maakt maal 4 256 wisseladressen het maximale voor jouw centrale. Als je dat doet hoef je daar nooit meer naar om te kijken.
Heel simpel je maakt in koploper zoveel wisseldecoders aan zodat ze binnen de reeks vallen, bijvoorbeeld 64 stuks maakt maal 4 256 wisseladressen het maximale voor jouw centrale. Als je dat doet hoef je daar nooit meer naar om te kijken.
Mvg Wim.
Maar moet je bij dezedecoders ook een adres geven zodat je daar een nummer aan kan hangen.Heb zelf 8 viesmandecoders 1 t/m 32 en kun je die ingebouwdedecoders dan de nummers 33 t/m 36 geven en hoe doe je dat dan.Het is voor mij compleet nieuw,heb wel het digitaleboek van marklin maar deze variant staat daar nog niet in.
Uiteraard moet je elke decoder een uniek adres geven. Dat mag aansluitend aan je Viessmaan reeks. Hoe je dat doet zal je ongetwijfeld in de handleiding terug kunnen vinden.
Uiteraard moet je elke decoder een uniek adres geven. Dat mag aansluitend aan je Viessmaan reeks. Hoe je dat doet zal je ongetwijfeld in de handleiding terug kunnen vinden.
Gr. Eric [/quote
Die handleiding heb ik niet want deze wissels met decoder heb ik cadeau gehad zonder doos en handleiding.Daarom de vraag hoe zet ik een adreas in de decoder van de wissel.