Hallo koplopers, Eén van de blokken op mijn baan staat geblokkeerd,"Wit" op mijn baan en dat kan ik niet opheffen. In de info van het betreffende blok staat dat er een trein staat met een lengte van 70 cm. Er staat geen trein en ik heb alle treinen van de baan genomen en zelfs alle acounts van de loks verwijderd. Het probleem blijft echter bestaan. Ik kan het blok wel handmatig berijden.
Hallo Erik Bedankt voor de reactie. Met rechts aanklikken op het blok zag ik geen vinkje. Met "ophalen treinlengte uit blok" heb ik het kunnen oplossen. Met riendelijke groet Herman Ficke
Als je rechts klikt op een blok kun je kiezen voor "Alle blokkades".
Hier zie je dan ook of er "Lengte" in een blok is opgeborgen, eventueel aangevuld met het treintype en een stuurstand.
Door hier de lengte te verwijderen (kruis klikken) komt het blok ook vrij.
Omgekeerd kan je deze optie juist ook gebruiken om handmatig in een blok wagons op te stellen en, terwijl er nog geen loc voor staat, de "Lengte" en eventueel daarna het "Treintype" en "Stuurstand" vast toe te wijzen.
Later kan je dan met een Vaste Route de rij wagons aankoppelen en de gegevens uit het blok “Ophalen” waarna ze bij de Loc horen en het blok na vertrek ook vrij komt.