Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 144
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 331
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wissels testen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Willemse

Netherlands
21 berichten

Geplaatst - 11 feb 2013 :  21:08:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag forum lezers,
Ik wil me even voor stellen mijn naam is Willem ben 54 jaar en ben begonnen met een testbaantje om koploper te proberen. De interfac is IB Basic de wissels zijn van Peco met Lenz LS150 sturing. De wissels werken wel via de Roco booster en de multimaus. Nu heb ik de baan getekend in koploper 7.5 en de wissels ingegeven en het test programma uitgeprobeerd. Nu zie ik wil op het scherm dat de wissels om gaan maar de wissels op de baan reageren niet. Wat heb ik verkeerd gedaan of wat moet ik nog inbrengen om de wissels op de baan ook om te zetten zodat ik weet dat de wissels werken.
vr.gr. Willem.

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 11 feb 2013 :  21:34:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom op het forum.

Waarschijnlijk ben je vergeten om digitale onderdelen aan te maken en de wissels een nummer te geven, standaard staan ze op 0 en dan doet Koploper er niets mee.

Maar het beste is even je database hier te plaatsen.
Dan kunnen we even meekijken.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 11 feb 2013 :  22:43:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willem,

En heb je de IB_Basic dan ook verteld dat hij de wisseldecoder in het DCC formaat moet bedienen? Standaard staat dat op het Motorola formaat in de IN-Basic zo uit de doos.

Mvg
Wim.
PS.: Eric voor het testprogramma hoef je niets op te geven bij digitale onderdelen dat werkt altijd.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Willemse

Netherlands
21 Posts

Geplaatst - 19 feb 2013 :  19:42:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Eric Wim en andere forum leden,
Erik ik had de wissels al een nummer gegeven en met testen gaan de wissels per nummer om op het scherm. Maar de wissels van de baan gaan niet om. Nu kom ik bij Wim, de wissels kan ik ook niet met de IB Basic zelf bedienen ( dit was ik vergeten te vermelden bij de eerste vraag). Ik denk zelf dat de IB niet goed in gesteld staat voor de Lenz LS 150 Wisseldecoder. De IB staat voor de wisselinstellig op DCC. Wie heeft er nog een andere ideé? En Kan de wisseldecoder LS 150 wel via de IB bediend worden.
Met vr.gr. Willem.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina