Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 103 / Bezoekers Vandaag: 153
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 331
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Overzicht locomotieven verdwenen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

luc r.

Belgium
64 berichten

Geplaatst - 28 jan 2013 :  14:27:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,
Ik moest reeds een paar dagen vaststellen, dat bij het opstarten van Koploper, het overzicht van de locomotieven verdwenen was.
Ik heb in de handleiding gekeken, doch nergens iets gevonden dat hierover melding maakt. In de zoekfunctie van het forum vind ik ook niets bruikbaar.
Ik maak gebruik van losgekoppelde schermen, omdat ik het baanontwerp; het locoverzicht en de rijwindows verdeel over drie schermen. Normaal bij het opstarten van koploper komen alle vensters op het basisscherm, waarna men deze ( door de loskoppeling ) kan weergeven op andere beeldschermen. Ik heb alles al geprobeerd om het locoverzicht te vinden, doch slaag hierin niet.
Misschien dat iemand een idee heeft wat er misgelopen kan zijn?
In bijlage voeg ik de recente back-up van mijn baan. Ik heb ook reeds geprobeerd om een eerdere back-up op te laden, doch ook hier ontbreekt het locoverzicht.

Mvg,
Luc


Download Attachment: 201235175646_20130128_134633.bck
164,11 KB

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 28 jan 2013 :  20:35:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Luc,

ik heb je locoverzicht teruggehaald naar het 1e scherm, wel even je programma koploper updaten naar de laatste versie, anders kan je hem niet teruglezen,

met vriendelijke groet,

walter

Download Attachment: 2013128142636.bck
164,08 KB

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 29 jan 2013 :  09:48:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Ik ben blij dat de situatie rechtgezet is.
Graag zou ik vernemen hoe dat je dit opgelost hebt. Ik zal dit dan bij de handleiding noteren, moest dit zich in de toekomst nog voordoen.
Het verwonderd mij echter dat mijn bck.file niet die van koploper 8.6 is. Ik heb nochtans de meest recente versie op mijn treinpc geladen. Ik zal dit in de loop van de dag nakijken.
Toch in ieder geval bedankt!!

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 29 jan 2013 :  11:21:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,
Ondertussen heb ik de aangepaste BCK-file op de PC van mijn treinenbaan opgeladen onder Koploper 8.6. Helaas krijg ik geen locsoverzicht te zien.
Ik heb enkel het hoofdscherm ingeschakeld, en de beide andere schermen uitgeschakeld, daar ik van mening was det er eventueel in Windows een conflictsituatie was bij de scherminstellingen.
Dit bracht ook geen oplossing.
Ik ben dan ook benieuwd naar de oorzaak van het verdwijnen van het locsoverzicht, en waar dit zich dan ook mag bevinden!

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 29 jan 2013 :  11:43:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

Je loc overzicht ligt helemaal onder in. Klein gemaakt.
Op je hoofd scherm helemaal naar beneden scrollen, groot maken, daarna het venster naar boven slepen, zover mogelijk naar boven.
Dan op het koploper icoontje van dat venster, en kiezen voor positie venster, dan dan opslaan bij afsluiten, of bewaar huidige positie.
Probeer maar.

Mvg Ab

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 29 jan 2013 :  21:43:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Luc,

je locoverzicht bevond zich zwevend op een extern bureaublad.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 30 jan 2013 :  11:11:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ab en Walter,

Helaas, bij het opstarten van Koploper bemerk ik geen enkele aanwijzing van het locsoverzicht. Hoe ik ook het startscherm afspeur tot in de kleinste hoeken, het blijft onvindbaar!
Ik begrijp trouwens nog steeds niet waarom het locsoverzicht verdwenen is.
Reeds meer dan twee jaren werk ik op twee schermen, en nooit heb ik problemen gehad. Steeds was aangeduid dat de schermen opgeslagen werden bij het afsluiten. Bij het opstarten van koploper verschijnen alle schermen op het basisscherm, waarna de afzonderlijke schermen kunnen overgebracht worden naar andere monitors.

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 jan 2013 :  12:01:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Luc,

Even kort: voeg aan de snelkoppeling voor opstart Koploper even toe /herstel en start Koploper dan. Hopelijk zie je dan weer alles. Vergeet niet hierna /herstel weer te verwijderen.

Sorry Wim; dit weet volgens mij niemand en is ook een hidden feature.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 30 jan 2013 :  14:22:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,
Hartelijk dank dat je persoonlijk wil helpen!
Ik begrijp echter niet goed wat je bedoelt met "herstel"?
Mijn treincomputer werkt op Windows XP. Wanneer ik op het bureaublad op het icoon van Koploper met de rechtermuisknop klik, verschijnt er een lijst met mogelijkheden. Daar staat echter geen mogelijkheid van herstel bij.
Misschien dat je mij duidelijker kan maken wat je juist bedoelt?
In ieder geval bij voorbaat dank voor het helpen.

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 30 jan 2013 :  14:30:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul, Luc,

dat had ik reeds uitgevoerd, zie het door mij geuploade bestand, het locoverzicht bevond zich na mijn herstelpoging op het 1e scherm, echter naar beneden gescrolled, dus onder het baanoverzicht.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 30 jan 2013 :  14:35:11  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo,

nogmaals jouw backup, zowel bij baanoverzicht als bij locoverzicht het vinkje bij losgekoppeld weggehaald,

met vriendelijke groet,

Walter

Download Attachment: 2013128142636.bck
164,09 KB

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 30 jan 2013 :  15:26:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

quote:
Ik begrijp echter niet goed wat je bedoelt met "herstel"?
Mijn treincomputer werkt op Windows XP. Wanneer ik op het bureaublad op het icoon van Koploper met de rechtermuisknop klik, verschijnt er een lijst met mogelijkheden. Daar staat echter geen mogelijkheid van herstel bij.
Misschien dat je mij duidelijker kan maken wat je juist bedoelt?



Je maakt een snelkoppeling van koploper op je bureau blad,
Klik dan op eigenschappen van de snelkoppeling, en ga naar doel:
Zet dan helemaal achteraan /herstel klik dan OK
Als het goed is kan je koploper via de snelkoppeling opstarten met de herstelfunctie.

Als je de Windows inmiddels alweer terug hebt heb je het niet nodig.
Maar onthoudt dit dan voor de toekomst.

Mvg Ab

(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 31 jan 2013 :  14:36:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter en alle andere bereidwillige speurders

Deze maal is het mij gelukt om de Bck-file van Walter op te slaan. Na een simpele "restore" in Koploper was het overzicht Locomotieven terug zichtbaar met alle plaatjes!Wat een opluchting
Ik begrijp echter niet waarom het geminialiseerde venster nergens te bespeuren was( ook niet achter het baanoverzicht ).
Gezien Paul zich persoonlijk met de zaak bemoeide, zal er wel ergens in de toekomst een mogelijke oplossing voor het probleem komen....
Het verontrust mij wel, dat ik persoonlijk niet kan ingrijpen, indien ik in de toekomst dit opnieuw voor heb.
Misschien toch met de "/herstel" functie in "Eigenschappen"?
In ieder geval, allen hartelijk dank. Zonder het Koploperforum zou ik alleen niet dit prachtig treinbesturingprogramma niet de baas kunnen!
Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 31 jan 2013 :  16:37:35  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Gezien Paul zich persoonlijk met de zaak bemoeide, zal er wel ergens in de toekomst een mogelijke oplossing voor het probleem komen....
Het verontrust mij wel, dat ik persoonlijk niet kan ingrijpen, indien ik in de toekomst dit opnieuw voor heb.
Misschien toch met de "/herstel" functie in "Eigenschappen"?


Waarom zou het voor de toekomst een probleem zijn.
Je hebt toch de oplossing gekregen om het zelf op te kunnen lossen.
Zou me verbazen als er een andere oplossing zou komen. Die staat er nl. al
En als anderen met jouw database het venster terug kunnen krijgen kan jij het ook.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina