Auteur |
Onderwerp  |
|
Wim Romijn
Netherlands
1113 berichten |
Geplaatst - 25 jan 2013 : 22:44:03
|
Hallo koploper gebruikers,
Ik probeer de (rangeer)wissels via speciale actie te schakelen maar loop tegen het probleem aan dat Koploper in het baanoverzicht niet de standen van de wissels aanpast. Zet ik ze via de IB om dan wordt het baanoverzicht wel aangepast. Doordat het baanoverzicht niet wordt aangepast weet koploper niet de juiste stand van een wissel en krijg je problemen met automatisch rijden zodra een dergelijke wissel gebruikt gaat worden. Is dit onmogelijk of een bug?
Ik wil namelijk via externe knopjes de wissels omzetten. Het liefst zou ik via de knopjes de handmatige wisselstraten schakelen maar dat kan ik niet vinden en is volgens mij ook onmogelijk.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
Bewerkt door Wim Romijn op 25 jan 2013 22:44:25 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Romijn
Netherlands
1113 Posts |
Geplaatst - 26 jan 2013 : 10:15:39
|
Wim,
Bedankt. Ik was zo verbaasd dat het omzetten in het baanplan niet werd getoond dat ik hier niet aan gedacht heb. Heb jij een verklaring waarom bij het schakelen op de IB in het baanplan de wisselstand wel aangepast wordt maar als de wissel via een speciale actie wordt omgezet dat niet gebeurt.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
 |
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 10 mrt 2013 : 11:35:05
|
Hallo Wim (Romijn), Als je wilt kan je wel een wissel schakelen m.b.v. een speciale actie: Aanmaken een logische actie: Schakel wissel xx Aan maken een of twee Speciale acties, die deze LA waar of onwaar maken, door middel van een of twee bezetmelders, net wat je wilt. Maak in baan onderhoud een button(schakelaar aan)(deze kan je eventueel op onzichtbaar zetten). Ga naar het icoon, schakelaar eigenschappen, geef in dat window een door jouw gewenst wisselnummer, en ga naar toon logische actie, vink dit aan en kies LA: Schakel wissel xx. Met de speciale actie kan je deze LA waar maken of met een tweede SA actie onwaar maken. Doormiddel van bezet meld contacten. Zelf opletten aan welke de groene of rode of eigen keuze komt. Als je wilt besparen op knopjes en bezet melders kan je een SA maken en zet de logisch actie conditie andersom. Het wissel symbool gaat nu netjes mee. Je kunt de LA en het wissel schakelen al vast controleren onder rijden en uitkomst LA Mvg AB
(Koploper,ECOS-IB,HSI-88,3x tams booster B1, HO, NS) |
 |
|
|
Onderwerp  |
|