Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 142 / Bezoekers Vandaag: 3631
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1113
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 schaduw station en wisselstraten.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bossie

Netherlands
30 berichten

Geplaatst - 24 nov 2012 :  13:17:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bossie  Reageer met citaat
Ik ben aan het aan het piekeren over een oplossing voor mijn schaduwstation.
Na een uurtje stoeien met anyrail kwam dit er uit

Ik wil graag 6 opstelsporen hebben waarvan 2 in beide richtingen als kopspoor uitgevoerd, daar mogen dus alleen treinstellen pendelen als de baan in bedrijf is.
De toegang tot het station is dubbelsporig één met de klok mee en één tegen de klok in, zo wordt mij hele baan.
Een rechtsom pendeltrein komt via A binnen en zal op spoor f aankomen, vertrek is via het overloop wissel naar B
Een linksom pendeltrein komt via C binnen en steekt over naar kopspoor a, vertrek is dan via D.
De sporen b en c worden alleen linksom bereden en de sporen d en e worden alleen rechtsom bereden

Hoe zit het in koploper met de wisselstraten?
Moeten beide meegebogen wissel combinaties in de opstelspoor wisselstraten worden opgenomen?
Maw als er links( via B ) een trein uit het schaduwstation wegrijdt moet dan het inrijden aan die kant( via A ) ook tegengehouden worden omdat beide meegebogen wissels ook bezet staan?

Graag jullie mening en commentaar als ik iets over het hoofd heb gezien.

grt Piet.

teppp01

Netherlands
87 Posts

Geplaatst - 24 nov 2012 :  15:02:31  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Piet,

allereerst wil ik eigelijk zeggen dat je het antwoord hierop ook uit de gebruiksaanwijzing kunt halen, maar ik zal je op weg helpen.
de meegebogen wissels neem je gewoon op in de wisselstraten, dit moet ook wel anders kan koploper je treinen hier niet langs sturen.

de 2 meegebogen wissen links geef je het zelfde nummer en sluit je aan op de zelfde wissel uitgang en rechts(een ander) idem.

door hetzelfde nummer worden deze automatisch overloop wissels en kun je in onderhouden baan overzicht aangeven is in welke stand deze vrij is en in welke bezet.
hierdoor wordt de wisselstraat niet onnodig bezet gehouden.

mvg

Piet


Rij sinds 8 jaar met Koploper, Intellibox en Trix Express met OC32 en dec63
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 nov 2012 :  15:19:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Piet,

Bij overloopwissels kun je in de rechtdoor stand, dus als de treinen langs elkaar kunnen rijden het 2de wissel vrijgegeven dat kun je bij de eigenschappen van de overloop wissels opgeven, in de stand afbuigend zijn beide bezet.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

bossie

Netherlands
30 Posts

Geplaatst - 24 nov 2012 :  15:43:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van bossie  Reageer met citaat
Heren bedankt voor de info.
Hier kan ik mee verder.

grt Piet.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina