Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 946 / Bezoekers Vandaag: 13207
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1717
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 DSD Draaischijf
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Loet

USA
114 berichten

Geplaatst - 08 okt 2012 :  02:33:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal

Ik heb net mijn Marklin draaischijf omgebouwd met de DSD decoder. Als ik de draaischijf direct op hde computer aansluit werkt alles perfekt. Alle commando's worden volgens het boekje uitgevoerd.
De draaischijf is ook in Koploper geprogrameerd. Als Marklin met addres 15. Alle sporen op de goede plaats.
Sporen 1, 2 en 3 liggen naast elkaar. Elke keer op 1/24 tussenruimte. Als ik echter de draaischijf opdracht geef om van spoor 1 naar spoor 2 te gaan, draait hij maar de helft, dus 1/48 van de schijf. Als ik hem vertel om van spoor 1 naar spoor 3 te gaan, draait hij ook maar de helft, dus 1/24 van de schijf.Bij commando's naar andere sporen gebeurt het tegenovergestelde. Dan draait hi twee keer zo ver als dat het commando op geeft. Als ik bijvoorbeeld zeg dat hij naar 7 plaatsen op moet schuiven, beweegt hij er 14 of 15.
Heeft dit te maken met het feit dat Koploper 48 sporen heeft en de draaischijf ingesteld staat op 24 sporen?, Maar waarom dan de halve afstand bij de eerste twee sporen?

Iemand die hier wat licht op kan laten schijnen?

Marklin, Ecos, LDT decoders en bezetmelders.
Viesman seinen. Kelder vol plezier
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina