Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 106 / Bezoekers Vandaag: 3111
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 369
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 aansluiten rail spanning marklin
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

wiebrand

Netherlands
153 berichten

Geplaatst - 23 sep 2012 :  17:42:14  Toon profiel  Reageer met citaat
moet ik de aansluitrail ook isoleren of is dit niet nodig trein hapert op sommige punten kan niet vinden wat het is misschien dat de draden onderhet rails doorlopen datik slecht kontakt krijg ?.

whsvanelk

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 23 sep 2012 :  18:02:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat


Je blijft mij in ieder geval iedere keer weer verbazen.

Ik zou niet weten wat je bedoeld, en wat of je zult moeten isoleren.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 23 sep 2012 :  18:08:19  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros



Je blijft mij in ieder geval iedere keer weer verbazen.

Ik zou niet weten wat je bedoeld, en wat of je zult moeten isoleren.

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden
dus kan de spanning van de cs1 op iedere rail aansluiten zonder dat deze geisoleerd is nu wel duidelijker

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 23 sep 2012 :  20:35:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wiebrand,

Als je trein(en) op de baan goed wilt laten rijden, is het verstandig op verschillende plaatsen van een aansluiting te voorzien, bijvoorbeeld door middel van een ringleiding. Zelf zet ik zo om de 60 à 70 cm een aansluiting.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 23 sep 2012 20:36:48
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 24 sep 2012 :  18:21:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Wiebrand,

Als je trein(en) op de baan goed wilt laten rijden, is het verstandig op verschillende plaatsen van een aansluiting te voorzien, bijvoorbeeld door middel van een ringleiding. Zelf zet ik zo om de 60 à 70 cm een aansluiting.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC



oke bedankt weet voldoende
heb ik ook liggen dus gewoon aansluiten.


whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 24 sep 2012 :  19:46:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je toevallig ook een goed toetsenbord liggen
Kan je dat ook gelijk aansluiten

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 25 sep 2012 :  16:50:12  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj

Heb je toevallig ook een goed toetsenbord liggen
Kan je dat ook gelijk aansluiten

Gr.
Eric


waar slaat dit nu weer op

whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 25 sep 2012 :  16:51:46  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Wiebrand,

Als je trein(en) op de baan goed wilt laten rijden, is het verstandig op verschillende plaatsen van een aansluiting te voorzien, bijvoorbeeld door middel van een ringleiding. Zelf zet ik zo om de 60 à 70 cm een aansluiting.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC


als ik dat doe de aan sluitingen plaatsen dan doen mijn bezet melders het niet meer wat doe ik fout

whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 25 sep 2012 :  18:58:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wiebrand,

Ik ben ervan uitgegaan dat je met massadetectie rijdt, gezien het feit dat je met Märklin rijdt. Je moet dan bij de bezetmelders er wel voor zorgen dat die massadetectie ook nog werkt. Dat werkt via de wielen en een deel van één van de rails moet dus niet aangesloten zijn.
Als je met stroomdetectie werkt, moet de bezetmeldzijde van de bezetmelders apart worden gevoed.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 25 sep 2012 :  20:45:01  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hallo Wiebrand,

Ik ben ervan uitgegaan dat je met massadetectie rijdt, gezien het feit dat je met Märklin rijdt. Je moet dan bij de bezetmelders er wel voor zorgen dat die massadetectie ook nog werkt. Dat werkt via de wielen en een deel van één van de rails moet dus niet aangesloten zijn.
Als je met stroomdetectie werkt, moet de bezetmeldzijde van de bezetmelders apart worden gevoed.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC


ik gebruik massadetectie, maardeze werkt alleen als ik de aansluitrail van de cs1r isoleer van de massa detectie.
of heb ik de aansluitdraden verkeerd aangesloten.
groetjes wiebrand

/quote]

whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

wijbe

Netherlands
172 Posts

Geplaatst - 25 sep 2012 :  23:18:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van wijbe  Reageer met citaat
De railstaaf die aan een melder zit moet geisoleerd worden. Dit is ook meerdere malen aangegeven/uitgelegd op het 3rail forum met plaatjes.

Met vriendelijke groet,
Wijbe

Ecos/Koploper & NL-Rijder
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1109 Posts

Geplaatst - 26 sep 2012 :  08:25:42  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wiebrand

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door remunj

Heb je toevallig ook een goed toetsenbord liggen
Kan je dat ook gelijk aansluiten

Gr.
Eric


waar slaat dit nu weer op

whsvanelk


Lees je je zinnen wel eens terug die je schrijft
Volgens mij doen je Shift toets en de leestekens het niet op je toetsenbord.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 26 sep 2012 :  10:17:10  Toon profiel  Reageer met citaat
misschien eerst eens verdiepen in geisoleerde secties en terugmelding.Heeft eigenlijk weinig te maken met koploper alleen.Je zal mss meer antwoorden krijgen op het 3railforum.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman

Bewerkt door bellejt op 26 sep 2012 11:46:04
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 26 sep 2012 :  12:11:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Je zal mss meer antwoorden krijgen op het 3railforum.


Daar heeft hij al zoveel antwoorden gehad, dat het vat daar leeg is.
Het geheel is Wie Brand nu al meerdere keren uitgelegd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  09:50:38  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros

quote:
Je zal mss meer antwoorden krijgen op het 3railforum.


Daar heeft hij al zoveel antwoorden gehad, dat het vat daar leeg is.
Het geheel is Wie Brand nu al meerdere keren uitgelegd.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden
heb het al gevonden wat het was een rail maar een keer door geknipt.
dus niet aan beide zijde.
hoop dat je dit snapt


s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus



whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  10:56:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wiebrand,

En als je nu ook nog eens zou leren om niet op het antwoorden met citaat knopje te klikken, of als je dat wel doet buiten de quote tags te antwoorden, dan is het voor iedereen beter leesbaar en te volgen.

Onderaan de lijst van de berichten staat een knopje met daarin de tekst reageer op dit onderwerp, als je daar op klikt dan doe je dat zonder de onnodige citaten.

Verder hoef jij je geen zorgen te maken of ik het begrijp, ik denk dat ik het maar al te best begrijp. En soms heb ik de indruk dat je ons gewoon voor de gek houd en kijkt hoe ver je kunt gaan.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 27 sep 2012 11:16:47
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  11:07:36  Toon profiel  Reageer met citaat
sorry dat is niet de bedoeling, hoop dat ik het nu goed doe.
ik snapte het zelf ook niet,waarom het niet werkte, maar ging controleren en zag dat de rails waarmee ik de baan van stroom voorzie,maar een keerwas door geknipt.
hou echt niemand voor de gek.

whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  11:20:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wiebrand,

De sporen waarmee je de baan van stroom voorziet hoef je bij drierails niet te knippen. Die blijven gewoon ononderbroken doorlopen. Dus de middenrail en de tegenrails van de meldpunten, die hoef je en moet je helemaal niet knippen.
Maar ook dit is al meerdere keren aan je uitgelegd, zowel hier als op het 3Railforum.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 27 sep 2012 11:24:52
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  16:40:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry nu breekt mijn klomp.
degene bij wie ik ben wees te kijken,zei dat alle rails geknipt moeten worden.
Nu snap ik er echt niks meer van.

whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  18:09:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Wiebrand,

En dat was ons al een tijdje duidelijk.

Maar je vraag gaat over het aansluiten van de baanspanning, die sluit je over het algemeen aan op een aansluitrails, en niet over het aansluiten van de bezetmeldingen. Maar als het daar het verschil nog niet tussen kent, wordt het na alle uitleg die je al gehad hebt wel heel erg moeilijk dat bij je binnen te krijgen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Bewerkt door Wim Ros op 27 sep 2012 18:11:44
Ga naar bovenaan de pagina

wiebrand

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  18:34:06  Toon profiel  Reageer met citaat
ja dat verschil weet ik wel.
Maar ik heb mijn spanning op een detectie rail staan.

whsvanelk
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  18:55:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Wiebrand,

houd 1 makkelijk regeltje aan bij massadetectie : steeds dezelfde rail voor detectie en steeds dezelfde rail voor voeding.Vermits ik belgisch rijd is dat voor detectie bij mij de rechter rail (in rijrichting) onderverdeeld in detectiestukken en de linkse rail ALTIJD voor voeding.Makkelijk te onthouden.Vergeet ook niet je middenrail om de anderhalve meter te voeden.Zoek eens op ringleiding daarvoor.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 27 sep 2012 :  19:01:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door wiebrand

ja dat verschil weet ik wel.
Maar ik heb mijn spanning op een detectie rail staan.

whsvanelk



Nou Wiebrand het zal allemaal wel, ik ga mijn tijd maar eens beter besteden.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina