Wat is precies de bedoeling / werking van het veld "Maximum aantal blokken" bij het definieren van een extern tableau? De help tekst van het veld doet voorkomen alsof dit het aantal blokken is dat tussen een inrijpunt van het extern tableau en het uitrijpunt kan liggen. Maar bij zowel de eenknops- als de tweeknops bediening mag ik volgens diezelfde helptekst alleen maar naastliggende blokken kiezen als bestemming.
Kortom: ik snap het niet. Wie kan me uitleggen wat dit veld precies regelt en in welke situatie?
Bij het uittesten van het externe tableau werkt het bij mij niet om een trein direct van inrijpunt naar uitrijpunt te laten rijden. Hiervoor heb ik wel het "Maximum aantal blokken" ingevuld maar het is alleen maar mogelijk om vanuit een blok naar een naastliggend blok te rijden.
De theorie is dat ik vanuit blok 3 (het inrijpunt van het externe tableau) direct door wil rijden naar blok 1 (het uitrijpunt). Tussenliggend kan dan via blok 4 of blok 5 gereden worden. Dat zou Koploper moeten regelen voor mij. Het totaal aantal te berijden blokken is dus 3, ik heb dat ook ingevuld in het veld "Maximum aantal blokken". (Ik heb ook nog andere waardes uitgeprobeerd)
Toch werkt het dus niet. Heeft iemand een idee waarom niet?