Auteur |
Onderwerp |
|
witte1972
Belgium
11 berichten |
Geplaatst - 31 jul 2012 : 01:50:28
|
Beste forumleden,
Als mijn schaduwstation bestaat uit 4 opstelsporen die allemaal in een richting naar hetzelfde volgende blok gaan, moet je de uitgaande wissels dan automatiseren want deze zijn toch afgeveerd. Hoe kan dit in koploper geregeld worden. Dit kon ik nergens vinden op de forum.
gr
Wilfried. |
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 31 jul 2012 : 08:32:26
|
Afgeveerde wissel. Mooi term Je bedoeld dat je ze open wilt rijden? Het kan maar het verdient geen schoonheidsprijs. Zeker als de veerkracht wat aan de hoge kans is bestaat er kans dat er wielen uit de rails gedrukt worden met ontsporingen tot gevolg. En je wilt het in je schaduwstation gebruiken? Ik zie de heer Murphy al glimlachen
Ik zoe ze gewoon van een aandrijving voorzien en ze in de juiste richting schakelen. Anders zou je de veertjes kunnen verwijderen zodat de tongen makkelijker bewegen maar fraai is het niet en heeft niet mijn voorkeur. Ik heb ze gewoon als geschakelde wissel toegepast.
Gr. Eric |
Bewerkt door remunj op 31 jul 2012 10:27:13 |
|
|
bellejt
Belgium
454 Posts |
Geplaatst - 31 jul 2012 : 09:58:03
|
in al mijn schaduwstations doe ik het zo.Geen aandrijving op uitritwissels.Je kan eventueel nog het veertje of mechanisme eruit halen ook.Voor koploper laat je het adres van de wissel gewoon op nul staan.Ik laat hem "theoretisch" wel meeschakelen in de wisselstraten.Is mooier.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman |
|
|
witte1972
Belgium
11 Posts |
Geplaatst - 07 aug 2012 : 13:50:36
|
Beste Heren,
Dus als ik goed begrijp heb ik dan geen decoder en geen aandrijving nodig. Je kan dus meerdere wissels gewoon op adres nul laten staan en deze "virtueel" mee laten schakelen. Ik denk als je de snelheid, wat al niet hoog is vanuit een schaduwstation, laag laat moet dit toch geen problemen opleveren. Dat scheelt mij 5 wisselaandrijvingen en een decoder. Schoonheid zie je niet in een schaduwstation, anders ging ik dat werkelijkheidsgetrouw ook niet toepassen.
dank je voor de reactie,
groetjes Wilfried. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 07 aug 2012 : 14:41:42
|
Ja, als je het decoderadres van wissels of seinen op NUL laat kun je deze virtueel laten meewerken binnen koploper en de beveiling voor bijvoorbeeld een wisselstraat, geen flank aanrijdingen e.d.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|