Auteur |
Onderwerp  |
|
Harald en Alex
Netherlands
79 berichten |
Geplaatst - 22 jul 2012 : 12:33:43
|
Hallo
In ons schaduwstation gebeurd het volgende.Als de trein in het tweede deel staan in de blokken 175, 176, 177, 179 en 180 dan negeren ze de stopmelder en gaan de spiraal in wat een spookmelding veroorzaakt, de stop melder gaat dan wel aan.Rij je dan de trein handmatig terug en start je weer opnieuw op dan stopt ie wel.Wat kan hier van de oorzaak zijn?
Database er bij gedaan 
Harald & Alex
Download Attachment: haraldenalex22-07-2012.bck 139,6 KB |
Bewerkt door Harald en Alex op 22 jul 2012 12:38:22 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 22 jul 2012 : 12:49:15
|
Waarschijnlijk bij de bezetmelder "vrijrijden" niet vermeld ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 22 jul 2012 : 12:54:56
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door dentheo
Waarschijnlijk bij de bezetmelder "vrijrijden" niet vermeld ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd
Theo
Bedoel je misschien vrijkomen bezetmelder in onderhouden blokken??
Harald & Alex |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 22 jul 2012 : 17:07:18
|
quote:
Bedoel je misschien vrijkomen bezetmelder in onderhouden blokken??
Nee dat antwoord was verkeerd, dat is alleen voor het eerste blok in het dyn. schaduwstation.
Voor het tweede blok heb ik in treintype een combinatie trein/bloktype opgelegd met 100% stopkans en wachttijd, daarom stopt hij...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 22 jul 2012 17:10:18 |
 |
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 26 dec 2012 : 16:18:17
|
Hallo heren,
Sinds kort hebben wij weer het probleem dat de treinen weer doorrijden in het schaduwstation. Dit gebeurt in de blokken: 231, 232, 233, 234 en 235, de melder 9.01 gaat wel aan maar trein rijd dan blok 145 (spiraal omhooggaand) in en veroorzaakt een spookmelding. Koploper denkt hierbij dat de loc nog in het vorige blok staat.
Hierbij ook de meest recente back-up van onze database.
Met vriendelijke groet, Harald en Alex
Download Attachment: haraldenalex26-12-2012.bck 149,28 KB |
 |
|
hubertus
Netherlands
2040 Posts |
Geplaatst - 26 dec 2012 : 16:41:22
|
Als dat gebeurt, welke bezetmelder verwacht koploper dan? Dit kun je zien onderin het rijwindow naast "automatisch". En werkt die melder naar behoren, komt dat overeen met de melder die de trein werkelijk tegen zou moeten komen?
Huub |
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 12:06:23
|
Hallo
We zijn nu weer even aan het proberen.We gaan erop letten met de melder.We denken niet dat ie een verkeerde route pakt in het schaduwstation omdat er een wissel blijft haken.Je zou dan denken dat ie als hij dan op een verkeerd spoor terecht komt al op de inrijmelder van 1 van de genoemde blokken een spookmelding moet geven en niet dat hele blok doorrijden en dan in de spiraal pas een spookmelding?
Harald & Alex |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 12:25:45
|
Volgens mij werkt spookdetectie NIET in een schaduwstation met gemeenschappelijke melders. Hoe kan koploper echt weten op welk spoor de trein rijdt , de melders zijn gemeenschappelijk.
Daarom kreeg ik het eigenaardige effect van een trein die achteruit het schaduwstation uitkwam. Hij was blijkbaar iets te lang en bij het achteruitrijden op de uitrijbezetmelder, bereikte hij net de inrijbezetmelder en bleef dan rustig doorgaan tot despokkmelding kwam in het blok voor het schaduwstation.
De in- en uitrijbezetmelders zijn bij mij de ganse wisselstraat met aan elke zijde één recht railstukje van 10 cm.
Het doorrijden gebeurt bij mij enkel bij echt te lange treinen en zonder spookmelding.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 12:30:06
|
Een probleem dat ik heb en waarmee jullie precies ook worstelen is de instelling van de bijkomende blokeigenschappen, vooral dan de actie bij te lange trein. Tenminste ik zie bij jullie ook verschillen onderling en tussen de schaduwstations.
Het tweede blok bepaald de reactie bij een echt te lange trein. De instelling van het eerste blok heeft invloed op de reservering van het tweede blok, maar wat is het ideaal ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 12:39:04
|
Is de werkelijke reden niet dat jullie in blokgroepen bij de blokcombinaties niet altijd vinkjes zetten bij lengte dynamisch bepalen en controle resterende lengte ? Bij sommige blok-paren is dit niet gebeurt...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
Harald en Alex
Netherlands
79 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 13:18:18
|
Hoi Theo.
We hebben ze nu allemaal aangevinkt en gaan opnieuw proberen.Alvast bedankt voor de hulp!
Harald & Alex |
 |
|
hubertus
Netherlands
2040 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 15:27:04
|
Theo,
quote: Oorspronkelijk geplaatst door dentheo
Het tweede blok bepaald de reactie bij een echt te lange trein. De instelling van het eerste blok heeft invloed op de reservering van het tweede blok, maar wat is het ideaal ?
Wat bedoel je hiermee?
Huub |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 20:22:46
|
Huub,
Het stopverbod bij te lange trein bepaalt in het tweede blok blijkbaar of dat spoor gebruikt kan worden om een te lange trein te laten doorrijden.
Het stopverbod in het eerste blok heeft precies een invloed op het moment waarop het tweede blok gereserveerd wordt, na het vrijrijden van blok 1 of al eerder.
Maar soms twijfel ik eraan of het wel zo is.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
hubertus
Netherlands
2040 Posts |
Geplaatst - 30 dec 2012 : 22:19:17
|
Ik snap nog niet wat je bedoelt, maar als je een stopverbod voor te lange treinen bij dynamisch blok wilt, kun je gewoon in beide blokken een stopverbod opgeven. Dan zou het moeten werken.
Huub |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2012 : 10:32:44
|
Met een te lange trein bedoel ik een trein die langer is dan blok1+2 in een dynamisch schaduwstation. Die zal rijden via het spoor waarvan het tweede blok stopverbod heeft voor een te lange trein. Dat mag natuurlijk ook op alle sporen...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
hubertus
Netherlands
2040 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2012 : 13:01:14
|
Wat je met een te lange trein bedoelt, snap ik wel. Maar ik snap je relaas over invloed op de reservering van het tweede blok niet. Ik weet dus ook niet wat je wilt bereiken. Als het er alleen om gaat dat een stopverbod geldt voor een trein die langer is dan de twee blokken van het dynamisch blok, dan geef je gewoon voor het eerste en het tweede blok een stopverbod op. Dan werkt het in elk geval.
Huub |
 |
|
dentheo
Belgium
1759 Posts |
Geplaatst - 31 dec 2012 : 21:15:58
|
Mijn onzekerheid betrof de reservatie van het tweede blok. Bij sommigen gaat dit direkt bij het binnenrijden, bij andere blokken wacht hij tot inrijmelder is vrijgegeven en trein stopt in eerste blok. Dat laatste gedrag beperkt het vlot vol rijden...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
 |
|
|
Onderwerp  |
|