Auteur |
Onderwerp |
|
Krispl
Netherlands
49 berichten |
Geplaatst - 11 jul 2012 : 14:40:06
|
Hallo Allemaal, het zal wel weer eenvoudig zijn maar ik kom er niet meer uit. Met automatisch rijden in de test mode stopt (niet geregeld)in blok 433 een trein voor een rood sein het blok daarna is vrij. Ik krijg geen fout melding. In het overzicht locomotieven is het veld achter de loc leeg. Het is alleen op te lossen of in blok eigenschappen iets te herschrijven daarna opslaan en trein gaat weer rijden, of Koploper afsluiten en weer opnieuw starten, na dat alle wissels weer zijn gezet gaat de trein weer rijden.
Met een vriendelijke groet, Krispl
Download Attachment: Railplan-nieuw-Forum.bck 223,13 KB |
Bewerkt door Krispl op 11 jul 2012 14:45:07 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Krispl
Netherlands
49 Posts |
Geplaatst - 12 jul 2012 : 20:06:30
|
Beste Wim, bedankt voor je heldere kijk op het probleem, alles rijd nu door. M.V.G. Krispl |
|
|
Krispl
Netherlands
49 Posts |
Geplaatst - 13 jul 2012 : 21:33:21
|
Hallo Wim,en alle anderen op het forum, helaas moet ik berichten dat het probleem in blok 433 weer is toegeslagen ondanks de wijziging in de vaste route, gegevens blok. Mogelijk ziet u nog meer wat er aan mijn programma mankeerd, waar door dit problemen zich voordoet. Ik heb wel gekonstateerd dat als ik Koploper opnieuw start in de TEST mode dat de trein dan van uit blok 433 door het rode sein vertrekt daarna is het probleem tijdelijk over. Bij een gearrangeerde wijziging in dit blok 433, bij de bezetmelders, ik verander dan een ja in nvt en weer terug, na opgeslagen vertrekt de trein van uit 433 door een groen sein. Mvg. Krispl |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 13 jul 2012 : 22:23:16
|
Dan een duidelijke omschrijving van je probleem, wanneer gaat het fout, bij welke trein, en is er een vaste route actief bij deze trein? Wacht de trein op de uitkomst van een Logische Actie? Zo ja, dan weet je ook gelijk waar je moet zoeken.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Krispl
Netherlands
49 Posts |
Geplaatst - 14 jul 2012 : 23:00:32
|
Hallo Wim, mogenlijk hebben we het gevonden. Ik heb op aanraden van een andere gebruiker van Koploper, in de vaste route van 447 en 448 2 blokken meer en geclamd. Dit heeft 9:00 uur zonder fouten gewerkt. Bedankt voor het mee denken. Mvg. Krispl
|
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 15 jul 2012 : 11:42:37
|
Woordje uitleg over het "waarom" van deze oplossing ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|