Auteur |
Onderwerp |
|
jtspoor
67 berichten |
Geplaatst - 07 jun 2012 : 16:30:53
|
Ik heb op mijn baan een curieus probleem en kom er niet achter wat er mis is. Mijn baan is uitgerust met de laatste lenz versie en met de computer interface LI101LF. de bezetmelders zijn eigenbouw en de terugmelders zijn van Kreischer Datentechnik in aanvang functioneerde alles ok, maar na geruime tijd bleven er plotseling 2 baanstukken van de 16 op de terugmelder bezet staan terwijl de leds op de bezetmelder duidelijk aangaven dat er geen bezetsignaal werd gegeven. Na puzzelen meende ik tot de conclusie moeten komen dat de terugmelder defect moest zijn, inmiddels had ik de bezetmelder los gekoppeld maar desondanks bleven 2 blokken blauw. Ik heb daarna de terugmelder uitgebouwd en nu gingen de bewuste blokken op vrij echter 2 andere blokken in hetzelfde baandeel gingen nu op blauw. alles gereset 7.5 geladen en andere DB geladen maar helaas de blokken bleven blauw. Kan iemand mij uit de brand helpen want zoals je begrijpt kan er niet meer automatisch gereden worden.
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
jtspoor
67 Posts |
Geplaatst - 08 jun 2012 : 09:59:46
|
Beste Wim, Bedankt voor jr reactie. Contact met kreischer dat had ik al gedaan maar deze lieden zijn onbereikbaar, redenen onbekend ook de nederlandse importeuur kan geen contact krijgen en kan mij niet verder helpen. Maar wat ik niet begrijp is dat wanner ik de verdachte terugmelder verwijder ik het in mijn vorige mail vermelde "blauwe" resultaat er voor terug krijg. Ik veronderstelde als de "boosdoener"weg is alles weer normaal zwart(onbezet) op het scherm zou komen. Misschien heb je een verklaring of suggestie. MVG Jan |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|