Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 63 / Bezoekers Vandaag: 3799
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Baan opstarten na crashprotectie
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Modeltram

Netherlands
24 berichten

Geplaatst - 16 mei 2012 :  14:19:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Modeltram  Reageer met citaat
Goedemiddag,

Ik gebruik Koploper al 3 jaar voor mijn beursbaan om 50 trams mee aan te sturen. Op een beurs krijg je vaak je eigen stopcontact of als je pech heb moet je ergens op een haspel van een ander de stroom delen. Dit ging alle jaren goed totdat afgelopen weekend op een beurs de buurman nog wat extra’s aansloot en de haspel niet helemaal afgerold had. Je raad het al, want de zekering vloog eruit en de halve hal stond zonder stroom.

Ik wist dat koploper een crashprotectie had en na het opstarten van de pc had ik daar mijn hoop op gevestigd. Gelukkig kreeg ik de melding om de laatste stand in te lezen, waardoor alle 50 trams in het juiste blok stonden. Maar nu had alles het handmatige stopcomando gekregen door de crash protectie en dan krijg je het niet meer rijdend in de automatische stand. Je moet dan de trams uit het blok verwijderen en dan weer terugplaatsen voordat het > icoontje weer aanklikbaar is. Dit heeft mij een minuut of 10 gekost voordat alles weer opnieuw op de baan stond en kon gaan rijden.

De vraag is nu of ik iets fout doe, of hoort dit bij de crash protectie?

Groeten, Mark


Modeltrams in 1:87 en Marklin Spoor 1

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 16 mei 2012 :  14:53:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Mark,

Ligt er aan welk stopcommando je bedoeld.

Handmatige stop kun je oplossen door te klikken op het Go verkeersbord,

Als er een vinkje bij stop loc staat kun je klikken op de bovenbalk in het in het overzicht locomotieven window bij 'Stop loc' met de linker muis knop en dan op nee klikken om alle indicaties uit te zetten.

1 sec. werk.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

mijnmodelbaan

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 16 mei 2012 :  15:12:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Kun je in zo'n geval ook F11 gebruiken, of werkt dat niet ?

Mvg,
Willem.

- schaal N - dinamo 3.x - koploper - Zell im Wiesental - Epoche III / IV -
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 16 mei 2012 :  16:22:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Willem,

Voor het opheffen van de stop loc indicatie kun je ook F11 gebruiken, voor het aanzetten kun je F12 gebruiken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Modeltram

Netherlands
24 Posts

Geplaatst - 16 mei 2012 :  16:46:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Modeltram  Reageer met citaat
Beste Wim en Willem,

Het enige knopje per tram wat beschikbaar is, is de "wis blokgegevens" en de "lengte "opslaan" knop. De GO knop is grijs en vandaar dat ik als enige uitweg zag dat ik alles opieuw moest invoeren. Er stond een flinke rij mensen voor de baan en ik had niet echt de tijd op alles uit te proberen.

Maar ik heb zojuist zitten testen en de F11 knop werkt inderdaad prima en is de snelste oplossing. Gelukkig maar want ik zat al de te denken op een UPS te kopen voor de baanspanning en de computer.

Hartelijk bedankt voor de oplossing!
Groeten, Mark

Modeltrams in 1:87 en Marklin Spoor 1
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina