Auteur |
Onderwerp |
|
PeterV
14 berichten |
Geplaatst - 22 apr 2012 : 22:08:26
|
Hallo medeleden,
Sinds jaar en dag maak ik voor een noodstop (externe knop) gebruik van een speciale aktie o.b.v. een bezetmelder. Heeft altijd gefunctioneerd. Echter sinds versie 7.5 - 10 werkt de functie slechts één keer en daarna niet meer. Gebruik ik de Esc toets dan werkt de functie wel, maar de automatische treinroute niet meer. (bezetmelders e.d. worden niet meer aangegeven. Kortom de trein dendert maar door.) Mijn baan wordt gecontroleerd door een SLX850 met Selectrix en Rautenhaus bezetmelders. Er is mee te leven als ik de noodstop niet gebruik, anders moet ik Koploper afsluiten, alles uitschakelen en opnieuw starten. Geen idee waar ik het moet zoeken. Wie wel?
mvg. Peter |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wim Romijn
Netherlands
1022 Posts |
Geplaatst - 23 apr 2012 : 22:46:22
|
Peter,
Ik heb dit net getest met de laatste versie (buildnr. 13) en het gaat bij mij goed.
Mvtgr,
Wim Romijn. H0 - IB - loconet |
|
|
PeterV
14 Posts |
Geplaatst - 24 apr 2012 : 08:55:44
|
OK Wim,
De buren heb ik maar niet gestoord. Ik heb een vermoeden dat het aan mijn computerinterface (Stärz) ligt. Voor de zekerheid maar een nieuwe (Rautenhaus) besteld. Bedankt voor het meedenken.
Peter |
|
|
PeterV
14 Posts |
Geplaatst - 24 apr 2012 : 10:35:32
|
Hallo Wim (en andere leden),
Het probleem is opgelost. Door de laatste uitbreiding van mijn baan kom ik over de capiciteit van mijn centrale en booster. Het wordt dus geen nieuwe interface maar een extra booster. mvg. Peter |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 24 apr 2012 : 13:59:46
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PeterV
Door de laatste uitbreiding van mijn baan kom ik over de capiciteit van mijn centrale en booster. Het wordt dus geen nieuwe interface maar een extra booster.
Is de rijspanning in elkaar gezakt of de busspanning ? Dat bepaalt wat je moet bijkopen . Een booster voor de rijspanning of een versterker voor de bus.
Een booster versterkt niet de busspanning, verhelpt dus niets aan het niet stabiel doorgeven van bezetmelders.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
Bewerkt door dentheo op 24 apr 2012 16:35:19 |
|
|
PeterV
14 Posts |
Geplaatst - 24 apr 2012 : 20:44:33
|
Hallo Theo, Die zoeken we op! Als ik een paar bezetmelders weghaal is alles OK. Is dit busspanning of rijspanning? mvg. Peter |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
PeterV
14 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2012 : 09:39:05
|
Wim,
Juist! Hier heb ik wat aan.
Peter |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2012 : 10:58:21
|
Heb je misschien handregelaars op de bus hangen ? Ik heb mijn Trix microstation achteraan op mijn bus gehangen, bingo alles ok. Die vreet blijkbaar stroom.
Bewerkt door dentheo op 25 apr 2012 11:38:21 |
|
|
PeterV
14 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2012 : 11:19:59
|
Nee Theo. Ik heb wel 36 bezetmeldermodules (Selectrix en Rautenhaus) en 18 functiedecodermodules (Idem) aan de bus hangen. De meeste buskabels zijn 20/30 cm en de langste 2m.
Peter |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2012 : 11:43:48
|
Dan vrees ik dat je op "zoek" moet voor een busversterker.
Ik geraakte in problemen toen ik met twee bussen begon te werken. Bij 1 bus bleek er op de Rautenhaus centrale 1A voor de bus beschikbaar, bij 2 bussen 2x 0,5A. Maar bij twee bussen komen de meeste bezetmelders en functiedecodermodules op één bus.... Volgende aankoop wordt waarschijnlijk ook zo'n versterker.
|
|
PeterV
14 Posts |
Geplaatst - 25 apr 2012 : 12:05:31
|
Theo,
Ik denk het ook.
Bedankt.
Peter |
|