Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 415 / Bezoekers Vandaag: 15703
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Geen reactie van koploper
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Erik

33 berichten

Geplaatst - 10 apr 2012 :  12:16:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal.

Ik heb het volgende probleem na een lange tijd kan ik eindelijk een stukje digitaal rijden.

Maar ik heb het volgende probleem er is geen communicatie tussen de expressnetLi en koploper , koploper herkent hem wel als Lens dus dat is al goed.

Maar als ik een lok op de baan zet ziet koploper hem totaal niet staan is er dan een probleem tussen deze twee of is er ergens een probleem in koploper?

Ik heb de handleiding ook al zo goed mogelijk gelezen maar ik vind het niet wat ik verkeerd doe.

Mvg
Erik-Jan

Hier is mijn bestand van koploper.

Download Attachment: Herenbos.bck
25,29 KB

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  12:33:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

En wat zijn de instellingen van de s88XPressNetLI, kun je deze even vertellen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  12:42:49  Toon profiel  Reageer met citaat
De instellingen van de expressnetli zijn

compoort = 1
Baudrate = 9600
XpressNet Adress = 30
16 bits s88 modelus = 4 ik gebruik er tot nu toe 1
8 bits s88 modules = 0

mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  12:50:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

Ik mis hierbij de gegevns van de instelling van het module base adress

Wat is daar de instelling van?

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  12:54:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk dat vind ik dus vreemd ik kon alleen deze gegevens die ik hier liet zien invullen en de module base adress van de expressnetli heb ik geen eens gezien.

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:00:36  Toon profiel  Reageer met citaat
En ik kan zelfs niet handmatig rijden zonder de centrale en normaal gezien kan ik dat doen .

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:01:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

Zal het wel aan mij liggen maar dat staat gewoon in het configuratie programma voor de s88XPressNetLI, is nog nooit anders geweest.


Download Attachment: s88Xpress.JPG
24,7 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:03:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry Wil daar heb je helemaal gelijk in ik was dat vergeten te vermelden die staat op 64

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:04:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik

En ik kan zelfs niet handmatig rijden zonder de centrale en normaal gezien kan ik dat doen .

Mvg
Erik-Jan




De Multi_maus is de centrale en zonder deze kun je niet rijden deze moet ten allertijden aangesloten zijn op de MASTER aansluiting van de versterker 10764

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:06:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Die staat standaard aan en is de master en de expressnetLi is de slave.

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:12:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik

Sorry Wil daar heb je helemaal gelijk in ik was dat vergeten te vermelden die staat op 64

Mvg
Erik-Jan



Beste Erik,

En als je dan de handleiding goed had gelezen en gedaan had wat daar in staat, dan lees je daar dat de instelling voor de terugmelder in koploper begint op adres 65, en niet zoals je nu hebt opgegeven op adres 1.

Als je wil dat de terugmelders werken op de instelling zoals je nu in koploper hebt aangemaakt, dan moet je het Module Base adress op Nul zetten. Of de instelling in Koploper aanpassen zodat 1.01 65.1 wordt enz voor de rest van de melderpunten.

Als je nu het testprogramma opent in koploper en het tabblad betzetmelder opent en zorgt dat je de meldpunten 65 en hoger in beeld hebt dan zul je zien dat je deze keurig terug gemeld krijgt.

Mvg
Wim.


Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:25:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Erik,

En als je dtit allemaal juist hebt opgegeven, dan zal Koploper je trein binnen de kortste keren kwijt zijn. Er staan namelijk nergens vinkjes bij keren trein als hij dat zeker wel moet doen om ergens naar toe te kunnen.

B.v. Als je uit blok 1 bent gekomen en je zegt dat hij weer naar blok 1 mag vanuit het blok waar hij staat, zal hij nooit daar aankomen, hij moet dan immers terug, oftewel hij moet keren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 10 apr 2012 :  13:34:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je hulp Wim.

zodra ik tijd heb ga ik er gelijk mee aan de slag.

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 11 apr 2012 :  18:50:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb nogmaals alle instellingen na gekeken en volgens mij heb ik alles juist ingevuld.

Blijf het raar vinden dat ik zelf geen test rit zonder een centrale kan doen.

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1092 Posts

Geplaatst - 11 apr 2012 :  19:13:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Daar is niets raars aan. Wie zou anders de commandos aan de locs moet geven. De kaboutertjes?

Koploper is GEEN centrale. Koploper is een besturingsprogramma en geeft de instructies aan de centrale in de trand van "laat loc xx op snelheid xx rijden".
Je centrale zet dat om in het juiste formaat voor jouw baan (bv DCC of MM). Niets meer of minder.
Zonder centrale staat koploper "ins blau hinein" te roepen maar gebeurd er verder niets mee.

Dus zonder centrale geen rijden. Zo simpel is het.

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 15 apr 2012 :  18:15:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Erik,

Doe je zelf een plezier en neem even rechtstreek contact met mij op, zie je mailbox, zo gaan we er niet uitkomen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Erik

33 Posts

Geplaatst - 01 mei 2012 :  16:06:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Jongens ik had deze vraag ik op beneluxspoor.net forum gesteld.

Ik wilde gewoon even laten weten dat het werkt.

Ik heb eerst koploper helemaal nagekeken en hier en daar zaten toch fouten in en die zijn verbeterd gisteren avond alles opnieuw aangesloten ring leiding is ook inmiddels geplaatst.

Koploper gestart en de test lok van blok 1 naar blok 5 gestuurd en tot mijn verbazing hij reed , helaas voor korte duur wat hij stopte helaas voor de eerste wissel maar dat wordt na gekeken het belangrijkste was dat koploper werkte en hij werkt.

Mvg
Erik-Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina