Auteur |
Onderwerp  |
|
march
Netherlands
23 berichten |
Geplaatst - 25 mrt 2012 : 13:02:28
|
Kan iemand mij helpen ik heb 2 wissels in mijn baan die niet schakelen bij een rijopdracht van mijn treinen . als ik de wissel normaal in koploper schakel(op het baan overzicht door te klikken op de wissel) schakelt hij wel.
de rest van mijn wissels schakelt normaal.
groet,
Marc |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2012 : 13:09:57
|
Marc,
Misschien de decoder adressen dubbel gebruikt dus ook voor een sein bijvoorbeeld? Anders even je database plaatsen en aangeven om welke wissels het gaat, kijken we even met je mee.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2012 : 13:10:18
|
Hallo Marc,
als jij de backup van je database hier plaatst met de vermelding om welke wissels het gaat dan kunnen we met je meekijken.
Vermoedelijk ben je in onderhouden baanontwerp, de wissels vergeten in onderhouden wisselstraten, maar er zijn ook andere mogelijke oorzaken.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
 |
|
march
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2012 : 13:26:38
|
Wissel 4 schakelt wel als rijopdracht voor rechtdoor wordt gegeven (naar blok 6)maar niet als rijopdracht afbuigend wordt gegeven (naar blok 7) handmatig door op het icoon te klikken in baan afbeelding schakeld wissel 4 beide kanten op prima
Download Attachment: Marc.bck 60,67 KB
|
 |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2012 : 13:47:07
|
Marc,
het klopt helemaal, je hebt wissel 4 ook niet opgenomen in de wisselstraat naar blok 7, even de wisselstraat goed invullen en je situatie is opgelost.
Het lijkt of het wissel goed staat, omdat je lijn 41 over het wissel symbool hebt doorgetrokken.
Ook moet je nog even de andere tabbladen invullen bij onderhouden blokken en blokeigenschappen.
Bijvoorbeeld blok 6 daar heb je alleen bij uit blok het eerste tabblad ingevuld dus uit blok 1, ook nog even de tabbladen uit blok 2,3,4 invullen. Dan zal de lok niet meer naar handmatig overgaan en zal hij automatisch blijven rijden.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
Bewerkt door Wim Ros op 25 mrt 2012 14:00:02 |
 |
|
march
Netherlands
23 Posts |
Geplaatst - 25 mrt 2012 : 14:27:01
|
bedankt Wim probleem opgelost was bij de andere wissel zelfde probleem. groet,