Auteur |
Onderwerp |
|
V 200
Belgium
48 berichten |
Geplaatst - 11 mrt 2012 : 15:28:48
|
gegroet iedereen, beginners fouten pc ben ik niet zo goed in, kan mij iemand de juiste instelling geven van koploper naar IB II met de goede baudrate voor IB II. apparaat werkt korekt zegt pc drijvers zouden goed zijn maar IB II word niet gevonden daar ik die nu al naar de filistijnen heb gebracht staat geblokt. had enkel optie 844 bij IB verandert wat dom was krijg je (slave)en optie 97 enkel om stop en go te wisselen. werk met kopl 7.4,3rail,editsbooster,trm,en wisseldekoders, durf niet veel meer te veranderen hoop wat goeie raad van koplopertjes te krijgen.daar het nog effe zal moeten wachten om te rijden nu. baanplan en instellingen van geweldig koploper program zouden oke zijn(hoop ik)zou mij iemand willen helpen
mvg
jos
mijn treinen komen nooit te laat |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 11 mrt 2012 : 18:28:48
|
wim hartelijk dank was dan wel op de goeie weg tot IB foert zei. ga dat alles goed lezen nogmaals thanks mvg jos
|
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2012 : 18:44:46
|
beste wim, en koplopertjes is mij vandaag gelukteerste lok heeft handmatig gelopen hei hei.een min puntje de pc waar het op moest gebeuren daar lukt het niet,werk effe op laptop weet iemand waarom???
mvg jos
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2012 : 20:36:45
|
wim, heb kopie via usb stick van eene pc naar andere gedaan dus met zelfde gegevens daarom vind ik het raar al weken met pc vechten lukte nooit en laptop lukte het direkt. mvg jos
|
|
remunj
Netherlands
1111 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2012 : 21:31:48
|
Slimpie. Alleen je database overzetten lost je probleem niet op. Je moet de juiste drivers van je COM poort op de PC installeren. Dat staat helemaal los van Koploper. In Koploper selecteer je alleen de juiste COM poort om me te communiceren. De PC communiceert met je centrale en als die verbinding niet (goed) werkt kan je in Koploper instellen wat je wil maar zal het niet werken. Dus eerst je PC in orde maken.
Gr. Eric |
|
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 29 mrt 2012 : 21:48:00
|
eric, ja das waar maar al enkele weken bezig met pc met de zelfde gegevens
die ik nu een maal gedaan heb op laptop en direkt rijden
mvg jos
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 30 mrt 2012 : 15:58:35
|
Hallo Jos,
Dat proberen we je nu net uit te leggen. Kennelijk staan op je laptop de instellingen voor communicatie met apparatuur buiten de computer wel goed en op je PC niet. Probeer eens te achterhalen waar de verschillen zitten in ingestelde COMpoorten en hun protocollen en dan kun je wellicht ook op je PC de externe communicatie aan de praat krijgen en gaat het daar ook werken. Stuur me anders even een persoonlijk bericht via mijn profiel. Er woont namelijk een Koploperist heel dicht bij je in de buurt. Die wil mogelijk wel eens bij je komen buurten. Je ziet mijn profiel door op mijn naam te klikken. Daar kun je ook een persoonlijk bericht versturen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 30 mrt 2012 16:04:43 |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 30 mrt 2012 : 19:08:37
|
beste wim, ja ja heb een IBII en die werkten koplopertje
ook op pc eindelijk gelukt
mvg jos
|
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 30 mrt 2012 : 19:15:27
|
beste dirk alles gelukt met pc
en verder stuur ik je een pb tje
mvg jos
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Spoor1
104 Posts |
Geplaatst - 30 mrt 2012 : 20:08:58
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Wim Ros
Ja Ja, en heeft hij dan ook een IBII? Aan koploper en in koploper zit niet het probleem.
Wim, heb jij een IBII ?
Groetjes Robby |
|
|
phdirk
Netherlands
2567 Posts |
Geplaatst - 31 mrt 2012 : 20:52:46
|
Hallo Jos,
Goed te horen dat alles nu werkt. Ik heb begrepen dat er ook al contact is gelegd. Dan zal de rest ook goed komen.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2012 : 12:48:13
|
beste Wim,
heb u gisteren pb,tje gestuurd daar ik druk met baan bezig was
had ik mijn mailbox vergeten
mvg jos
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
V 200
Belgium
48 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2012 : 14:27:48
|
Wim,
oke thanks mvg jos
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 08 apr 2012 : 19:51:41
|
Beste Jos,
Eigenlijk heb ik wel een beetje met je te doen, zeker de manier waarop je ergens anders te woord wordt gestaan. Maar heb je al in je postvak in gekeken van je mailbox?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
|
Onderwerp |
|