Auteur |
Onderwerp |
|
adriaan
Netherlands
43 berichten |
Geplaatst - 10 mrt 2012 : 13:28:01
|
goedendag,
ik heb gezocht naar eerder voorkomen van deze vraag maar niet kunnen vinden.
gebruik KL7.1 met IB, marklin, 3 locs en windows XP
het komt regelmatig voor dat in 1 bepaald blok de locs ineens heel langzaam gaan rijden. het gaat (bijv.) 5 rondjes "goed" en dan ineens zijn ze in een bepaald blok aan het "kruipen". het gebeurt bij alle locs.
er is dus niks gewijzigd aan snelheidbeperking o.i.d. de rails zit goed vast. ik kan de snelheid wel handmatig opkrikken via de IB, maar dat gaat ook vervelen op den duur.
iemand een idee over de oorzaak of meer info nodig?
mvrgr
adriaan. |
Bewerkt door adriaan op 10 mrt 2012 15:25:06 |
|
hubertus
Netherlands
1989 Posts |
Geplaatst - 10 mrt 2012 : 16:12:22
|
Meer info. Wanneer dat gebeurt, zie je dan ook in je rijwindow dat de snelheid lager is? Zo ja, als je dan met de muisaanwijzer boven die snelheid gaat staan, kom er een hinttekst tevoorschijn waar je kunt zien waardoor de snelheid op dat moment wordt bepaald. Zo nee, dan is het zeer waarschijnlijk geen koploperprobleem en moet je denken aan overbelasting, (bijna) kortsluiting of dat soort dingen.
Huub |
|
|
Seb
Netherlands
251 Posts |
Geplaatst - 10 mrt 2012 : 23:10:04
|
Soms wordt een blok, achter het reeds geclaimde blok, niet snel genoeg vooruit gereserveerd. Bv bij verschillende lengten van de blokken en een combinatie van te hoge snelheid van de trein.En dan zakt de 'even' snelheid in. Het kan ook liggen aan het vrijgeven van een blok, de groene lijn. Het is zoals de vorige spreker zegt...even kijken in het rijwindow waarom dat gebeurt.
Greetz Seb
Marklin fan(tasiebaan), stoom, diesels en elocs Duits/Zwitsers, tijdperk III en IV, K rails, CU 6021 met Koploper, en.... genieten als een kind ! |
Bewerkt door Seb op 10 mrt 2012 23:10:29 |
|
|
adriaan
Netherlands
43 Posts |
Geplaatst - 16 mrt 2012 : 12:08:09
|
goede morgen
bedankt voor deze tips. ik ga er binnenkort mee aan de slag.
ik zal mijn bevindingen hier publiceren.
mvrgr
adriaan |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 16 mrt 2012 : 13:54:09
|
Het valt ook voor dat koploper in een bepaald blok terug gaat leren remmen, dit omdat een aantal "remmingen" mislukt zijn. Dan rijdt de trein meestal de ganse bloklengte op zijn minimum snelheid, het lijkt wel alsof hij de lengte van het blok terug "opmeet". Misschien omdat bepaalde loks na een kwartiertje "soepeler" gaan lopen en dan het remmen niet meer klopt. Om dat te vermijden ijk ik mijn loks na "warmrijden"
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|