Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 547 / Bezoekers Vandaag: 14748
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Restore bck baan
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

luc r.

Belgium
64 berichten

Geplaatst - 05 mrt 2012 :  15:56:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Geachte Forumleden,

Na enige problemen met mijn IB (±1/2 jaar) heb ik hem weer kunnen aansluiten op de PC van mijn treinbaan op zolder. Ondertussen had ik mij tweedehands een tweede PC-scherm aangeschaft.Ik was er in geslaagd om mijn schermen op te delen zoals hier vroeger op het forum was uitgelegd. Van mijn treinbaan, had ik gezien de problemen met de IB een backup gemaakt op een USB-stick.
Gezien de PC van mijn treinbaan van mijn zoon kwam, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om deze volledig te wissen en Windows XP opnieuw te installeren ( met service pack 3 ), evenals een rechtstreekse internetaansluiting.
Daarmee heb ik de laatste versie van Koploper op mijn PC gezet ( 7.5 build 7). Ik kon de BCK van mijn treinbaan opladen en er was enige tijd niets aan de hand.
De dag nadien open ik terug Koploper en merk ik dat mijn banenplan verdwenen is.Ik dacht dat het werken op twee schermen de oorzaak was, doch na het verwijderen van het tweede scherm, bleef de situatie dezelfde: geen zichtbaar banenplan. Vreemd genoeg kan ik het baanontwerp oproepen en weer afsluiten. Een banenplan krijg ik echter niet meer te zien. Ik bezit ook nog BCK-bestanden van mijn baan van een vroegere datum. Vreemd genoeg herkent Koploper echter niet deze bestanden, welke op een USB-stick opgeslagen zijn.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van deze problemen.
Voor alle duidelijkheid: er is geen specifieke beveiligingssoftware op de PC voorzien, omdat ik de internetaansluiting enkel gebruik voor het laden van eventuele nieuwe versies van Koploper, of om het forum te bekijken.
In bijlage een BCK van mijn treinbaan,zoals ze nu zichtbaar is in Koploper 7.5.

Mvg,
Luc
PC Windows XP; Intellibox en HSI88 aansturing van de railkontakten


Download Attachment: Grenzebahn.bck
130,29KB 

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2012 :  17:56:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Luc,

Je baan even verschoven, en op een andere positie bewaard, hij zal nu wel weer zichtbaar zijn.

Mvg
Wim.


Download Attachment: Grenzebahn-1.bck
130,28 KB

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2012 :  19:24:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Bedankt voor de oplossing. Het is nu al wat laat, doch morgen zal ik deze zeker opnieuw installeren;
Het is mij echter niet duidelijk hoe je dit opnieuw zichtbaar gekregen hebt. Als ik mijn lokoverzicht beneden zet, had ik zelfs een totaal wit beeld. Ik had reeds op het icoon verscheidene zaken aangeduid, doch, er verscheen geen baanplan.
Wat ik ook niet begrijp, vroegere BCK's van mijn banen kan ik niet downloaden.
Ik ben in ieder geval zeer blij dat mijn laatste BCK hersteld is. Hopelijk kan ik die morgen downloaden.
Nogmaals bedankt!

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

remunj

Netherlands
1092 Posts

Geplaatst - 05 mrt 2012 :  19:59:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Door dat je het koploper scherm over twee monitoren had uitgerekt stond je baanplan buiten beeld.
Je had je PC dan wel weer op 1 scherm ingesteld maar koploper heeft daar geen weet van en "denkt" nog steeds dat er twee schermen zijn

Gr.
Eric
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2012 :  09:05:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Eric,

Ik had een vermoeden dat er zoiets aan de hand was.
Doch mijn vraag blijft, hoe kan ik dit in orde brengen, als dit zich nogmaals voordoet?
Het eigenaardige was, dat op het tweede scherm er ook niets te zien was van mijn baanplan.Hoe kan ik het dan terugzetten of verschuiven, als ik het niet meer zie op de schermen? Dat is mij nog steeds niet duidelijk.

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2546 Posts

Geplaatst - 06 mrt 2012 :  19:28:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

Waarschijnlijk is je sporenplan ontkoppeld, waardoor het op het andere scherm zichtbaar is. Als je rechts klikt op het Koplopericoontje linksboven in het sporenplan, kun je bij "Positie Venster" de ontkoppeling weer ongedaan maken. Het scherm is dan weer zichtbaar binnen je scherm. Het kan echter wel veel te groot zijn om netjes mee te werken.
Zelf heb ik twee databases, één met een groot sporenplan op een aparte monitor, die bij de treinbaan wordt gebruikt en een database met een klein sporenplan voor de ontwikkelpc's.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2012 :  09:42:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Dit lijkt mij een valabele uitleg voor het verdwijnen van mijn baanplan.
Ik zal je idee volgen om twee versies te maken van mijn database.
Ondertussen is alles in orde en heb mijn baanplan terug op het tweede scherm. Alvast bedankt!

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2546 Posts

Geplaatst - 07 mrt 2012 :  18:50:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

Graag gedaan. Je moet dan voor de database met het kleine baanoverzicht je baanontwerp zodanig verkleinen, dat alles weer op één scherm past.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina