Auteur |
Onderwerp |
|
PaulRoman
149 berichten |
Geplaatst - 24 feb 2012 : 12:32:08
|
Heren (en dames),
Sinds december vorig jaar ben ik aan het stoeien met Koploper 7.4. Zonder echte baan nog, alleen in testmode.
Nu heb ik het volgende probleem:
Treinstel VT75 (decnr.9) loopt de variabele route "Pendel Kronstadt-Mühlbach-Kronstadt". Met opheffen stopkans in blok 50 en 54 (variabele route "Zero stopkans in passeer KMS") en met opheffen stopkans in blok 55 en 56 (variabele route "Zero stopkans in Mühlbach"). Als ik in het rijwindow>rijgedrag opvraag welke beperkingen er uit de variabele routes volgen, zie ik exact wat ik verwacht. Echter om voor mij onverklaarbare reden stopt de VT75 toch altijd in blok 55 of 56. De schakelaar dient om ervoor te zorgen dat de minimale bezetting in station Mühlbach wordt omzeild. Blijkbaar zie ik ergens iets over het hoofd, maar ik zie het niet. Wie laat zijn licht er even over schijnen ?
Bedankt
Paul
Download Attachment: Stopprobleem.bck 98,01 KB
Kronstadt - Schäßburg |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
PaulRoman
149 Posts |
Geplaatst - 24 feb 2012 : 12:55:17
|
Beste Wim,
Bedankt voor je zeer snelle reactie. Het vreemde feit doet zich voor dat het in de blokken 54 en 50 wel goed werkt, en in de blokken 55 en 56 niet. Dit terwijl het over de zelfde trein in hetzelfde type blokken gaat. Ook in de blokken 1,2,3,4 (station Bistritz) werkt de constructie uitstekend. Alle blokken hebben een stopkans van 100%. Deze zou door het opheffen van de stopkans m.i. op nul moeten worden gezet, en de VT75 zou dus door moeten rijden.
Met vriendelijke groet,
Paul
Kronstadt - Schäßburg |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
PaulRoman
149 Posts |
Geplaatst - 24 feb 2012 : 14:27:01
|
Beste Wim,
Het antwoord gaf ik zelf al enigszins. De opzet werkt wel in Station Bistritz. Dus zoek de verschillen. Na enig verder spitten vond ik het verschil tussen de blokgroepen "Station Bistritz" en "Station Mühlbach". In de laatste groep staat "FIFO" aan en in de eerste niet. Blijkbaar vindt Koploper bij FIFO dat er eerst gestopt moet worden, om een trein in de volgende blokken van de blokgroep op te wachten, ondanks het feit dat dezelfde inkomende trein op basis van de logische variabele "Unlock Mühlbach" direct weer moet vertrekken. Kleine tegenstrijdigheid. Maar ik kan weer verder.
Bedankt voor je reacties.
Groet,
Paul
Kronstadt - Schäßburg |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|