Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 120 / Bezoekers Vandaag: 2056
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Technische installatie
 vervolg
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

PE1LZY

Germany
118 berichten

Geplaatst - 18 feb 2012 :  16:19:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben weer Terug in de werkelijkheid. Omdat het me niet lukt om met Mrdirect en Pahasoft de baan aan te sturen heb ik gedacht dan maar stoppen met mrdirect. Een intellibox is nog een altenatief maar ik wil eerst toch maar het gratis programma van Michael Gräfe proberen. Daarmee ben ik al een eind op dreef maar maar ik loop ineens tegen een kleine moeilijk aan. Tijdens het proberen regelmatig aan en uitschakelen heeft koploper me met een probleempje opgeknapt.
"De centrale eenheid is buiten koploper om in de stopstand komen te staan. hoe moet ik dat oplossen? (= op GO drukken) werkt niet en resetten weet ik niet hoe dat te doen. Graag van iemand een oplossing daarvoor. Met vr groet Nico.

Auke

Netherlands
55 Posts

Geplaatst - 28 feb 2012 :  02:06:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Nico,

Ik maak al jaren gebruik en vele anderen van Mrd zonder problemen.
Als ik al je topic`s door lees zit het probleem in edit`s.
Het is zonde om een goed programma zomaar opzij te schuiven.
Neem gewoon een booster van marklin Delta control 66045 en een goede voeding bv van conrad.
Volg goed de handleiding van Mrd op en je kunt probleemloos rijden.
Omdat ik zelf op dit gebied een leek ben, weet ik zeker dat je probleemloos en met veel plezier samen met kpl kunt rijden.

Als je wilt kan ik je een paar schema`s geven via PB

Met vriendelijke groet uit Zwolle, Auke

N-HO-MRD-kopl-Roco-Minitrix-Picolo

Bewerkt door Auke op 28 feb 2012 02:08:29
Ga naar bovenaan de pagina

PE1LZY

Germany
118 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2012 :  17:45:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Auke,

Allereerst dank voor je reactie.

In plaats van Mrd en edits heb ik het geprobeerd met een
delta control 6604 en met de control unit 6021. Dat wilde niet echt op gang komen maar dat moet ik wel bij mezelf zoeken.
Mrd en koploper 6.4 heeft feilloos gewerkt, maar de computer had het begeven en de tekeningen van de baan was ik ook kwijt. Alles heeft een hele poos stil gelegen.
In Edits zal ik de transistor er uit halen en dan edits testen volgens het boek van Ties Wijfels dat gaf Theo aan. Als dat dan ergens niet in orde is dan stop ik daar mee ga ik het met andere mogelijkheden proberen.
Bv 6604, de 6021 en ddw en dan een 66045.

Mvr.,
Nico.
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2012 :  18:27:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
6021 en DDW dat zal nooit werken, de 6021 is een volwaardige centrale, waar je een interface op moet aansluiten b.v. de 6051.

Met de delta control 6604 werkt het zonder meer, heeft hier jaren gewerkt, tot het moment dat de PC de geest gaf.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

buckfast_beekeeper

Belgium
78 Posts

Geplaatst - 01 mrt 2012 :  19:39:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Nico,

Als je EDiTS booster effectief werkt volgens de testmethode van Ties Wijfels, neem dan contact op met me. Ik zorg er dan voor dat je het nodige krijgt om de booster op je PC aan te sluiten.

MVG

Theo

Honing kan men importeren, bestuiving niet
Ga naar bovenaan de pagina

PE1LZY

Germany
118 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2012 :  17:34:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Auke,

De Edits is in orde voor Mrdirect maar ook zonder transistor is alles goed.
Je aanbieding om me een paar schema`s te geven kan me misschien toch wel helpen.
Als het mogelijk is het liefst via een e-mail.
Kan dat niet dan via PB; alleen weet ik niet wat en waar het dan aankomt. Ik zal alvast proberen er achter te komen wat en waar PB staat.
In 2002 had ik met Mrdirect en Pahasoft een best leuke baan gemaakt op de zolder. Onze verhuizing heeft zeer veel tijd in beslag genomen. Er was daarna zoveel veranderd, zowel bij Mrdirect als bij Koploper. Maar goed ik hoop dat het me toch nog gaat lukken.

Mvr uit Twist.
Ga naar bovenaan de pagina

Auke

Netherlands
55 Posts

Geplaatst - 14 mrt 2012 :  22:11:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Nico,

Je hebt een e.mail van mij

Met vriendelijke groet uit Zwolle, Auke

N-HO-MRD-kopl-Roco-Minitrix-Picolo
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina