Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 204 / Bezoekers Vandaag: 15069
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 mag niet stoppen in...
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Richey

Netherlands
41 berichten

Geplaatst - 24 jan 2012 :  20:38:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik zit weer eens met een gek probleem... Op mijn ondergronds station (blok 3-10) lijken lange treinstellen en trekduwstammen niet te mogen stoppen, terwijl ik voor zover ik heb kunnen vinden nergens iets geks heb gedaan.
Dat ik dat wel heb gedaan staat boven kijf: de VT430 gaat er ook niet heen (dit was juist de bedoeling, en waarschijnlijk de oorzaak ook). Ik heb duidelijk ergens een vinkje gezet, alleen zit me nu al weken rot te zoeken waarom trek-duw treinen ook weigeren naar die blokken toe mogen...
Wie weet waar ik moet zijn...?

Groet,

Richey

Download Attachment: Multiplan1.bck
464,68 KB

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  21:07:49  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richey,

Lijkt me nog wel erg voor de hand liggen, kijk gewoon bij aanvullende blokeigenschappen van de betreffende blokken, daar heb je gewoon aangevinkt stopverbod in huidig blok bij actie te lange trein.

Dat andere staat gewoon in de variabele route Treinstellen, of korte trekduw treinen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Richey

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  21:13:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

Klopt, dat stopverbod bij te lange trein... Echter, de trein is 152 CM, het blok mag tot maximaal 160 CM bereden worden... De 1185 heeft geen variabele route treinstellen of korte trekduwtrein aanstaan.

Groet,

Richey
Ga naar bovenaan de pagina

Richey

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  21:19:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het gevonden: treinstellen geldt voor treinstellen, maar trekduw's blijken onder treinstellen te vallen... 8-)

Groet,

Richey
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  21:29:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Richey,

Je kunt toch heel simpel per lokwindow bekijken wat jij hem allemaal hebt verboden, hoef je echt geen weken voor of naar te zoeken, kan met een paar simpele muisklikken.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Richey

Netherlands
41 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  21:48:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Nou... blijkbaar staat in Koploper "tred-duw" trein en treinstel gelijk, dat had ik me dus niet gerealiseerd...
Vooral omdat in de variabele route "geldt voor treinstellen" aangevinkt stond, dan is hij niet meer terug te vinden in de variabele routes per lokwindow... Daar was ik dus de mist mee ingegaan...

Bedankt in ieder geval...

Groet,

Richey
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1936 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  21:58:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Ga naar het rijwindow, tab rijgedrag.
Ga met de muisaanwijzer in het vak met de variabele routes staan en klik met de rechter muisknop.
Toon verzamelde items -> gedetailleerd per treinroute.
Dan zie je de beperkingen door variabele routes, incl. zo iets als treinstellen.

Huub
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina