Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 282 / Bezoekers Vandaag: 15031
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 760
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Bezetmelder begint bij 65.1
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

havebo

Netherlands
9 berichten

Geplaatst - 24 jan 2012 :  18:01:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Spoorders,
Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben een van de vele ontspoorders zullen we maar zeggen.
Alle begin is moeilijk maar we komen er wel uit met beetje hulp, de computer welke ik gebruik wil mij maar niet begrijpen. Ik rij met N+Multimaus+KL+s88xpressNetli+ 88SD16-N en heb een ovale baan opgebouwd om het zo simpel mogelijk te houden en op deze manier een beeld te krijgen hoe het programma werkt. Wanneer ik alles heb aan gesloten en ik ga kijken in het test programma blijkt wanneer ik een trein laat rijden dat de bezetmelders beginnen bij 65.1 en het rijtje keurig afwerken.
Heb zelf de bezetmelder als 1.1……..1.8 in het schema staan. Zie wat over het hoofd maar weet niet wat. Zal het bestand van het baantje er ook even bij doen, en dan hoop ik dat ik verder op weg geholpen kan worden.
Mvg,
Harry Verboog


Download Attachment: Eindelijk.bck
7,05 KB

Wim Ros

Netherlands
6229 Posts

Geplaatst - 24 jan 2012 :  18:55:22  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Beste Harry,

Misschien de handlediing van de s88XPressNetLI er eens bij pakken en het stukje lezen over de instellingen en het stukje over koploper.

quote:
Koploper telt de terugmeld modules 1 hoger dan het S88XpressNetLI module basis
adres. Dus de eerste terugmeld module zal in koploper beschikbaar zijn met adres 65 in
plaats van het verwachte 64.


Wat je ziet is dus geheel volgens de verwachting en de deefault instelling van de s88XPressNetLI.

Mvg
Wim.

PS. Probeer het eens met deze versie/uitvoering


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus

Download Attachment: Eindelijk.bck
6,33 KB

Bewerkt door Wim Ros op 24 jan 2012 19:04:35
Ga naar bovenaan de pagina

havebo

Netherlands
9 Posts

Geplaatst - 25 jan 2012 :  19:57:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim, kennelijk ergens overheen gelezen. Heb wel veel problemen gehad met Windows7 kreeg geen verbinding voor elkaar ook niet na de nodige update van de drivers. XP geinstalleerd en toen was er wel communicatie onderling. In ieder geval bedankt, en ga weer rustig verder kijken.

Mvg,

Harry
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina