Auteur |
Onderwerp |
|
Frans 045
Netherlands
84 berichten |
Geplaatst - 17 jan 2012 : 00:24:51
|
Heren,
Nadat het groene spiegelei ingedrukt is zie ik onderaan het scherm de melding "te verwerken 81" het aantal wisselt nog wel eens maar altijd ver boven de 60.
Is dit te veranderen zodat koploper sneller te starten is.
Hoor graaag van jullie.
Frans. |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 17 jan 2012 : 20:44:30
|
Hallo Frans,
Long time, no see. Het aantal te verwerken duidt op het aantal wissels en seinen dat bij het opstarten geïnitialiseerd wordt. Het aantal is dus afhankelijk van hoeveel wissels en seinen je in de baan hebt en dat is bij jou best veel. Je kunt het initialiseren bij opstarten uitzetten, maar dan loop je de kans dat er een wissel in een verkeerde stand staat, als je buiten Koploper om hebt zitten werken. Je kunt dit instellen bij [Algemeen]=>[Instellingen per database]=>[Seinen/Wissels].
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Frans 045
Netherlands
84 Posts |
Geplaatst - 18 jan 2012 : 13:50:33
|
He Mannen,
In de bijlage het bck bestand, ik ben benieuwd wat jullie vinden.
Hoor/lees het dank.
Download Attachment: Zolderbaan.bck 226,93 KB |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 18 jan 2012 : 16:46:11
|
Frans,
Je hebt bij instellingen per database tabblad wissel/seinen gekozen dat je bij het opstarten de wissel/seinen bij het initialiseren altijd doet bij het starten van de communicatie, zet dat op NOOIT.
Je hebt daaronder immers gekozen voor het opslaan van de wisselstanden en voor het altijd zetten van de wissels. Hierdoor is de stand van de wissels in de centrale niet meer van belang en zal het wissel altijd in de juiste stand gezet worden door koploper ook al staat hij goed.
Dit zal veel onnodig instel werk schelen bij het opstarten.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Frans 045
Netherlands
84 Posts |
Geplaatst - 19 jan 2012 : 21:50:43
|
Hallo,
Wim, Dirk thx scheelt heel veel tijd en irritatie.
Ik dank jullie weer, frans |
|
|
|
Onderwerp |
|