Auteur |
Onderwerp |
|
twilight102
Netherlands
34 berichten |
Geplaatst - 09 jan 2012 : 21:30:19
|
Beste hobbyisten,
Mijn baan is vanuit een analoge situatie gedigitaliseerd. Dat betekende voor mij dat de melders niet altijd op de meest gunstige plekken zitten. Nu heb ik een situatie waar ik niet uitkom in de bck is dit de combinatie van blok 2,4,3,5. Hier tussen zit een overloop wissel welke mij hoofdpijn bezorgd.
Afgezien van het aantal melders in een blok welke niet kloppen wil ik jullie vragen wat hier een oplossings mogelijkheid kan zijn. Het station moet in twee richtingen kunnen worden bereden. Van uit links stoppen in blok 4, van uit recht stoppen in blok 2. Blok 3 en 5 mag worden gestopt maar doorrijden is ook een optie goederen.
eerder heb ik van blok 2,4 een blok gemaakt (2 melders) en van 3 en 5 een blok (3 melders). Op dat moment was er geen overloop meer mogelijk.
Afgezien van een experimenteel uiterlijk als database, wil ik graag advies over deze blokken.
met vrgr. Ebro de Wit
Download Attachment: baanV21.bck 153,18 KB |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2012 : 22:15:03
|
Hallo Twilight,
tevens klopt je bezetmelder niet als je uit blok 5 naar blok 3 rijdt, de trein zal deze verbindingen niet rijden omdat de melder al bezet is omdat deze in beide blokken gebruikt is.
Ondanks dat ik 1 melder per blok erg mager vindt, is met een variabele route wel te regelen dat de trein steeds in het voorste blok doorrijdt om in het 2e blok pas te stoppen, dit met een richtingafhankelijk stopverbod.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
twilight102
Netherlands
34 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2012 : 18:17:18
|
Hallo Wim en Walter,
Voor Wim, Er is 1 melder omdat ik niet meer heb in deze situatie, zeker niet best maar voorlopig moet ik het er meedoen. En wil dan ook proberen het beste er van temaken. Ik kan er meerdere melders van maken dan wordt bijv. blok 2 en 4, 1 blok. Dan zit het overloop wissel in dat blok, en ik denk dat ik dan dit wissel niet kan gebruiken met automatisch rijden? Deze situatie had ik eerst zal de BCK van deze situatie toevoegen. Hier rijden de treinen alleen in een vaste route ik was nog niet zover om variabele route temaken qua kennis.
Download Attachment: baanv18.bck 127,3 KB
Wat ik graag wil weten geeft Walter aan.
Voor Walter,
Inderdaad was route 5 naar 3 niet juist gelijk maar aangepakt dit foutje. Wat je aan geeft met richting afhankelijk stopverbod, daar was ik naar opzoek. zit ik wel dankzij 1 melder nog met netjes afremmen toch? Of mag ik de melder van het blok daarvoor gebruiken? Ik ben bang dat ik nu een aantal zuchten creëer, sorry heren.
Ik kan denk ik wel weer verder met Walter zijn antwoordt. Als er nog mensen zijn welke nog meer oplossing mogelijkheden hebben. Heb ik nog wel interesse om mijn kennis te verbreden.
met vrgr Ebro de Wit.
hier nog mijn website voor een mogelijk praktische indruk http://members.quicknet.nl/e.dewit1/index_bestanden/page0002.htm |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2012 : 19:04:03
|
Hallo Ebro,
je moet niet de melder van voorgaand blok gebruiken.
Je kan het wel zoeken in onderhouden baanontwerp, wisselstraatbeperking bij stop in volgend blok. overigens ben ik wel van mening dat je beter kan investeren in meer bezetmelders.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
twilight102
Netherlands
34 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2012 : 20:31:37
|
Walter en Wim,
Klopt helemaal, ik had nog enig hoop op een verborgen truc ofzo. Gezien de spoorlengte langs het station wordt een extra melder wel wat krap. Tevens vind ik dat langzaam afremmen wel heel erg mooi is om tezien. Dat vraagt volgens mij ook wat lange afstanden qua melders. Ik ga jullie advies zeker overwegen. Bedankt voor jullie beide goede advies. Heb inmiddels het richting afhankelijk stoppen praktisch uitgevoerd. Dat is in ieder geval een goede stap. Maar ja dat remmen, ik zag dat ik ook geen doorrijden in cm heb in deze melder situatie. of misschien is de snelheid van binnenkomst nog tehoog? Als doorrijden wel werkt kan ik nog afremmen met cv4 verhogen, in combi met doorrijden in cm. Moeilijke bewegingen als koppelen en omlopen zit er met deze baan toch niet in!
met vrgr Ebro de Wit. |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
|
Onderwerp |
|