Auteur |
Onderwerp |
|
Machinist
Netherlands
4 berichten |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 12:27:45
|
Goedemorgen allen.
Sinds enige weken ben ik bezig mijn modelspoor te digitaliseren, voor zover loopt dit allemaal redelijk voorspoedig. Nu doet zich het volgende voor, mijn treinenloop rechtsom gaat goed, treinen stoppen netjes en laten elkaar passeren, geen problemen. Nu wil ik echter een trein linksom laten rijden, zodat de treinen elkaar zouden moeten passeren op 1 van de 2 inhaalsporen. Ik ben begonnen met alleen een lokje linksom laten rijden met verder niets op de baan. Nu wil dit lokje niet linksom rondrijden, hij probeert overal kop te maken, dit is dus niet de bedoeling. Ik ben al bezig geweest met de blokinstellingen, maar als relatieve nieuweling kan ik zo 1,2,3 niets vinden wat dit op zou moeten lossen. Bijgevoegd een backup van mijn database, ik hoop dat de ervaren mensen hier wat mee kunnen.
Alvast bedankt.
Tiemen Hendriks
Download Attachment: test.bck 31,94 KB |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 13:02:47
|
Zit best goed in elkaar... Maar U hebt dat keren wel uitdrukkelijk "overal" toegelaten. Wanneer U die mogelijkheden uit "blokken" neemt zal het beter gaan:
bv. blok 3, daar heb je bij "uit 1" ook de mogelijkheid "naar 1" en keren aangevinkt, ook voor uit 2 en uit 4. Dat alles op basis van "kans", dat geeft 2 kansen op 3 dat hij keert.
Ik zou "snoeien" in die keer mogelijkheden, bv. alleen op zijsporen keren toelaten.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Machinist
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 13:15:46
|
Hoi Theo.
Ik ga dan even de keermogelijkheid eruit nemen, maar het rare blijft dat als ik rechtsom rij de trein netjes zijn rondjes blijft rijden, en linksom de trein overal wil keren. Zojuist heb ik de keermogelijkheid verwijderd, en nu geeft koploper aan dat er een fout in de 2 richtingsgroepen zit.
MvG
Tiemen |
Bewerkt door Machinist op 04 jan 2012 13:20:48 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 15:17:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door dentheo
bv. blok 3, daar heb je bij "uit 1" ook de mogelijkheid "naar 1" en keren aangevinkt, ook voor uit 2 en uit 4. Dat alles op basis van "kans", dat geeft 2 kansen op 3 dat hij keert.
Theo,
Als je advies geeft doe het dan goed (of ik begrijp je totaal verkeerd); het keren wordt alleen gekozen als de loc stil staat. Als de loc rijdt dan kiest bij alleen blokken waarbij hij niet hoeft te keren. Kans berekening klopt dus nooit helemaal (en volgorde ook niet).
Ik heb verder de database niet bekeken.
Mvg, Paul. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 18:07:56
|
Sorry, mijn fout. Ben ik ook wat slimmer geworden. Dan zoeken we verder
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 18:59:22
|
Tiemen,
Als jij de variabele route welke jij gemaakt hebt even verwijdert zal het ook de andere kant op rijden. Je hebt daarin alle mogelijkheden uitgesloten. Dus zal hij ook nooit die richting op rijden. De vinkjes bij keren kun je gewoon laten staan, je treinen zullen niet keren het zijn immers getrokkentreinen en geen treinstellen of trekduw.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Machinist
Netherlands
4 Posts |
Geplaatst - 04 jan 2012 : 19:24:47
|
Wim,
Dank je wel, ik heb hier helemaal niet meer aan gedacht, ga het meteen in praktijk brengen.
MvG
Tiemen |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 05 jan 2012 : 10:47:07
|
Dom dat ik dat niet gezien had...
|