Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 115 / Bezoekers Vandaag: 1085
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 229
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Laatste topic !
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Guus

Netherlands
20 berichten

Geplaatst - 31 dec 2011 :  18:13:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Koplopers,

dit is mijn laatste topic. Niet van dit jaar, maar voor altijd
Reden, ik ben dit forum MEER dan zat. Sinds dat Paul Haagsma zich heeft
terug getrokken als ontwikkelaar en beheerder van Koploper zijn er een aantal
mensen (en een in het bijzonder) die menen KL gebruikers te moeten kleineren.
Op beginners vragen krijgen je antwoorden als, dat had je kunnen weten of nalezen
in de handleiding. Of: heb je wel eens van Google gehoord ? En meer van dat soort
onzinnige antwoorden. Ik dacht dat dit forum gemaakt EN bedoeld was voor ALLE gebruikers
van KL en niet voor mensen in het bijzonder. Spoormodelbouw en het aansturen is een hobby
van veel mensen van jong tot oud. Iedereen kan niet alles weten en daarom is het goed te
weten dat je kunt terugvallen op de expertise van een ander.

Blijkbaar is dat op dit forum niet zo. Jammer, want zo lijkt al het werk van Paul voor
niets geweest....

Ik wens een ieder een goed 2012

Guus


Een dag niet getreind is een dag niet geleefd.

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 31 dec 2011 :  18:53:25  Toon profiel  Reageer met citaat
C'est le ton qui fait la musique.
Dat geldt bij de beantwoording, maar ook bij de vraagstelling.
Dat geldt voor degene die een reactie plaatst, maar ook voor degene die een reactie leest. Probeer je als beantwoorder te verplaatsen in de vraagsteller, maar ook andersom.
Vanuit de beginner gezien is een antwoord "zoek maar op" niet erg bevredigend. Je stelt de vraag immers omdat je een anwoord wilt.
Maar hopelijk kun je ook begrijpen dat het wel eens vermoeiend is als je voor de derde keer in een week nagenoeg dezelfde vraag ziet. De een denkt dan, laat dit keer een ander maar beantwoorden. De ander verwijst naar de zoekfunctie. En weer een ander besluit te antwoorden, terwijl hij het eigenlijk ook niet zo goed weet. We zijn wat dat betreft allemaal anders, zeg maar wat de beste keuze is.

Dat je om die reden het forum voor gezien houdt, is jammer, maar je eigen keuze. Maar dat beginners niet geholpen zouden worden is een onterechte aantijging naar diegenen die tijd spenderen om de vraagstellers op dit forum te helpen. Komt op mij toch een beetje over als stank voor dank.
Ik kan me in ieder geval geen topic herinneren waar de vraagsteller uiteindelijk niet is geholpen, afgezien van wellicht wat heel specifieke vragen waar gewoon niemand het antwoord weet.

Huub

Bewerkt door hubertus op 31 dec 2011 18:57:46
Ga naar bovenaan de pagina

Barry

Netherlands
126 Posts

Geplaatst - 03 jan 2012 :  13:44:12  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.

Inderdaad is de toon, die de muziek maakt, erg belangrijk. Dit geldt voor de vragensteller en voor de beantwoorder. Ook zelf wel eens met enige verbazing topics zitten lezen, waarbij ik dacht: zou het niet verstandig zijn, om je als schrijver eerst enigszins in het onderwerp te verdiepen, voordat de vraag gesteld wordt. Anderzijds heb ik ook geleerd, dat als je iemand iets wilt leren of bijbrengen, jezelf moet verplaatsen in die persoon. Want zaken, die voor jezelf volkomen logisch zijn, kunnen voor een ander compleet abecadrabra zijn (wat het waarschijnlijk voor jezelf ook ooit is geweest). Vroeger werd arrogant en hautain optreden geaccepteerd, als teken van kennis en kunde. Tegenwoordig is het meer een coachende en begeleidende rol, waarbij het resultaat eigenlijk hetzelfde is: de meester leert de leerling. En ja, ook nu overtreft de leerling met regelmaat de meester.

Voor de babyboomers onder ons: wat voor onze generatie (ben van jaargang 1952) gewoon burgerlijk fatsoen was, is in de huidige Ik-georiënteerde maatschappij niet meer zo vanzelfsprekend. Respect is niet meer vanzelfsprekend. Dat betekent nog niet, dat iedereen zich ook respectloos moet gaan gedragen, maar wel een realistisch beeld moet houden, dat de wereld om ons heen verandert. Voor wederzijds respect zijn wel 2 partijen nodig.

Maar soms voldoen we wel heel erg aan het Nederlandse sterotiep: eerst iets proberen, en als het dan niet lukt, dat pas de handleiding raadplegen.

Ik kan mij de reactie van Guus goed voorstellen. Zelf behoorlijk forse discussie, via dit forum, gehad met een van de leden over de wijze, waarop deze communiceerde. Ik weet niet of Guus dezelfde bedoeld, want hij schrijft er geen naam bij. En aannames doen, is dan erg gevaarlijk. We denken voor een ander. In feite doe ik dan hetzelfde als de persoon, die we wat verwijten.
Anderzijds ben ik wel nieuwsgierig hoe deze mensen, die andere meer of minder schofferen, reageren als zij zelf zo behandeld worden en zich geschoffeerd voelen. Meestal is de wereld dan te klein.

Voor mezelf heb ik besloten wel te blijven deelnemen aan het forum, om 2 redenen:
1. Ik mis nog steeds kennis over het onvolprezen programma Koploper en hoop, dat anderen, die die kennis wel hebben, dat welwillend met mij willen delen. Ik ben niet te oud om te leren.
2. Als de door Guus bedoelde personen op dit platform niet af en toe tegengas krijgen, wordt het platform, waarop zij hun ego kunnen etaleren en uitbouwen. En dat kan en mag nooit de bedoeling van dit forum zijn.

Tot slotte nog een ode aan Paul Haagsma: ik vind het een kei van een programma en hoop er nog heel lang gebruik van te kunnen maken en de vele mogelijkheden ervan te doorgronden. Want dat het programma ontzettend veel kan, begint mij beetje bij beetje duidelijk te worden, mede dankzij dit forum.

Groeten


Barry


N-spoor, Epoche III / Koploper (Vista Premium, Dual-Core) / ECoS / LokPilot / Kuehn / Uhlenbrock / SwitchPilot / Lenz / BMD16N-SD

I just want to celebrate another day of living
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina