Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 100 / Bezoekers Vandaag: 2580
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 416
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Raar gedrag van 2 treinenpendel
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nspoorder

Netherlands
60 berichten

Geplaatst - 31 dec 2011 :  13:52:32  Toon profiel  Reageer met citaat


Hallo medespoorders

Ik ben bezig met een rangeerbaan (zie bijlage)
Het gaat om de blokken 15,16,17
Van 15 heen en van blok 16 naar 15 gaat goed,
Maar van 17 naar 16 stopt de loc bij eerste sectie,
om vervolgens weer naar 17 te gaan.
Wat zie ik over het hoofd,of wat doe ik fout?
Ik ben benieuwd

Groeten,Ben

Download Attachment: spoor1.bck
83,59 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 31 dec 2011 :  14:47:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

In blok 17 zijn in onderhouden blokken een alternatieve stopplaats gedefinieerd. Dit kan niet goed zijn.
- of de volgende van de bezetmelders is foutief vermeld
- of de verkeerde bezetmeldpunt is gekozen.
Het laatste punt als alternatief heeft geen zin.

Je legt ook ook veel plaatsen verschillende snelheden vast. Waarom zo ingewikkeld en niet even starten met alleen per treintype met hier en daar een maximumsnelheid in een blok.

Kan me ook niet voorstelling dat jij de snelheid ijkt. De waarden lopen veel te mooi op. Wel echt ijken anders heeft dit totaal geen enkele zin.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

nspoorder

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 31 dec 2011 :  17:08:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul,

Ik heb mijn alternatieve stops verwijderd.
Mijn pendelloc,s willen nu alleen nog handmatig rijden.
Het niet ijken van de loc,s is dat de reden voor de hierboven vermelde problemen met de pendel?

Vriendelijke groet,Ben.

nb
Ga naar bovenaan de pagina

nspoorder

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 31 dec 2011 :  17:28:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo medespoorders,

Ieder ander mag natuurlijk ook reageren over dit onderwerp.

Gr,Ben

nb
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 31 dec 2011 :  19:01:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Ben,

Dan doe jij duidelijk iets anders dan ik. Ik heb alleen bij blok 17 de alternatieve stopplaats verwijderd (lengte 0 maken). Hierna reed trein 7 (V200) in simulatiemode vrolijk heen en weer.

Hier wat er fout is:


Tevens moet jij toch echt normale waarden (dus echt IJKEN) bij de snelheidsijking invullen. Waarden uit je duimzuigen heeft geen enkele zin.
Ook manier waarop jij de te rijden snelheden vastlegt is veel te ver gezocht.Trouwens een minimumsnelheid van 70 km/uur (en dat is de snelheid die op de stopsectie bereikt moet zijn) is veel te hard. Hierna zal Koploper de loc nog gewoon netjes laten afremmen volgens massasimulatie. Klik maar eens met je rechtermuisknop in het rijwindow van de 7 (v200) op het veldwaarde van de dagteller en klik dan op lengte rijweg. Indien je ijking klopt zal de coc dus nog 100 cm doorrijden en dat wil jij ook zeker niet!

Gewoon eerst alle snelheden weghalen bij bloktypes en het vinkje "overschrijf snelheden treintype" uitzetten! Ga eerst eens uit van alles van het treintype en ijk je locs echt. Zonder ijking krijg je nooit een bevredigend resultaat.

Alle instellingen in Koploper zijn zo gemaakt dat eigenlijk de defaultwaarde een waarde is waar je als beginner goed mee uit de voeten kan. Ga je teveel omzetten dan overzie je het niet meer en weet niet meer waarom bepaalde zaken gebeuren of juist niet.

Sterkte! Ik laat de rest aan de andere gebruikers over...

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

nspoorder

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 31 dec 2011 :  19:48:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul,

Dank voor uw reactie en advies.
Ik ga er mee aan de slag.

Vriendelijke groet,

Ben.

nb
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina