Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 138 / Bezoekers Vandaag: 1128
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 229
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 computer loopt vast bij ijken locomotieven.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

gardevil

Belgium
42 berichten

Geplaatst - 20 dec 2011 :  22:24:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Hoi allemaal.

Ik zit al enige tijd in de exprrimeteerfase met koploper en een tweede computer met MR Direct.

Tot voor kort probeerde ik te ijken doch de resultaten waren niet wat ze moesten zijn, tot bleek dat mijn manier van ijken niet correct was. (lengte bezetmedstuk vergeten bij te tellen + lengte niet correct.)

De beide meetblokken even lang gemaakt en sindsdien kan ik niet meer ijken.

Bij het wanneer ik in het ijkscherm op start meten druk, gaat de computer met MR direct hangen en laat via de ingebouwde speaker een constante fluittoon horen. Ik moet dan het systeem resetten.

Heb dan een tweede ijksectie gemaakt (moest toch een aantal rails verleggen) volgens de voorschriften, doch hier hetzelfde resultaat.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bewerkt door gardevil op 21 dec 2011 14:06:53

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 20 dec 2011 :  22:28:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Misschien contact opnemen met Marco Roede dit klinkt als een specifiek MRDirect probleem.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  14:06:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Wim,

zal ik zeker doen, maar ik bedenk me net dat het probleem pas ontstaan is na de upgrade van Koploper naar 7.4.

Zou het daar kunnen liggen?
Ga naar bovenaan de pagina

jan_vm

Netherlands
13 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  16:00:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren,
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem.
MRdirect heb ik al een aantal jaren niet vervangen
Op dit moment is Koploper versie 7.4 in gebruik.
Groeten. Jan



Jan
Ga naar bovenaan de pagina

gardevil

Belgium
42 Posts

Geplaatst - 21 dec 2011 :  18:42:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van gardevil  Reageer met citaat
Het draadje mag voor mijn part op slot, heb de laatste versie van mrdirect (08b) gedownload en op de computer gezet en het probleem is opgelost.

Blijkbaar toch een conflict tussen De laatste koploper en eerdere versies van MR direct.

@jan_vm:

Ik heb ook nooit de behoefte gehad om MRdirect te vervangen door een nieuwere versie, tot nu toe.

Hopelijk lost dit ook jouw probleem op.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina