In koploper wordt een blok gedefinieerd als een sectie met aan het begin en aan het eind een detectie. Mijn vraaf is de volgende. Ik heb wat station sporen die niet al te lang zijn. mag ik nu het niet gedetecteerde stukje gewoon weg laten?. D.w.z de 2 gedecteerde stukken achter elkaar leggen.
Ja hoor, dat mag, maar houd er dan wel rekening mee zodra de trein op de tweede melder aankomt hij daar stopt. Anders gezegt het begin van de 2de melder (de stopmelder) bepaald de stopplaats. Je kunt doorrijden in cm/sec toepassen, maar dat is eigenlijk een lapmiddel voor het verkeerd plaatsen van de stopmelder.
in mijn schaduwstation heb ik zelfs blokken van 2,40 meter waar de stopmelder 36 cm is (1/7).Ik laat wel alle treineen daar op gemiddelde snelheid rijden.Vermits je het toch niet ziet is dat een ideale oplossing en in de wisselstraat heb je oo minder kans op een ontsporing.Ze stoppen netjes op de stopsectie zonder gevaar door te schieten.In opstelblokjes van amper 40 cm lang zet ik maar 1 melder.Daar "foefel" ik dan met doorijden in cm.
greetings,groetjes,salutations,Johnny T Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman