Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 89 / Bezoekers Vandaag: 155
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 400
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Update's
 Versie 7.4
 Build 4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

JackvdW

Netherlands
335 berichten

Geplaatst - 11 nov 2011 :  00:22:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allemaal,

Op de site van Paul staat inmiddels 7.4 build 4.

Groet Jack.

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 13 nov 2011 :  16:58:46  Toon profiel  Reageer met citaat
De zipfile van deze build werkt niet. Heeft iemand anders hier ook last van?



Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Ga naar bovenaan de pagina

hubertus

Netherlands
1908 Posts

Geplaatst - 13 nov 2011 :  17:08:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Geen probleem met de download en de installatie.

groet, Huub
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 13 nov 2011 :  20:57:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Bert,

Bij mij ging alles ook prima met het downloaden en installeren van Build4. Mogelijk is er bij jou tijdens het downloaden van de zip-file iets misgegaan, waardoor de zip-file verminkt is. Je kunt proberen de file nog eens te downloaden.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

selectrixfreak

Netherlands
60 Posts

Geplaatst - 15 nov 2011 :  07:25:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Inderdaad! Opnieuw gedownload en alles werkt nu!

Groetjes Bert
Wassenbergbahn dieseltractie in N
--Selectrix2000--
Woonplaats: Sittard
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  09:34:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo iedereen,

Ik had drie weken geleden ook geprobeerd om de Koploperversie 7.4 op de PC te zetten. Tot mijn verbazing kreeg ik enkel witte openflitsende schermen snel na elkaar. Na ruim een drietal minuten stopte dit en kreeg ik uiteindelijk de boodschap:" De bestandsnaam of-extensie is te lang". Hetzelfde deed zich voor met de handleidingsfile. Ik heb nogtans niets aan mijn instellingen gewijzigd. De laptop in kwestie werkt op Windows 7 met Windows Explorer. Tot voordien heb ik geen enkel probleem gehad met het opladen van zip-files.
Ondertussen ben ik veertien dagen op reis geweest. Na mijn thuiskomst, opnieuw geprobeerd, doch tevergeefs. Ik heb op de helpfile van Windows gekeken, en heb het volgende gedaan: Configuratiescherm-Internetopties-Tabblad geavanceerd-Knop: Onieuw instellen. Dit heeft echter geen resultaat gehad. De situatie blijft onveranderd. Ik moet eraan toevoegen dat deze situatie zich ook voordoet met andere pogingen voor het opladen van zip-files.
Weet iemand raad met deze situatie?

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 03 dec 2011 :  21:17:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc,

Op mijn W7 configuraties (32 en 64 bits) ben ik dat nog niet tegengekomen. Heb je misschien nog een ander downloadprogramma op je PC staan, zoals Grabit of zo. Dat wil wel eens roet in het eten gooien. Je zou nog kunnen kijken wat er gebeurt als je op een XP machine probeert down te loaden. De uitgepakte files kun je dan op je Koploper PC zetten.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 04 dec 2011 :  17:36:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Ik heb mijn laptop nu ongeveer een jaar. Het opladen van vorige versies met zip-files heeft nooit een probleem gegeven. Ik vermoed dat het aan instellingen van Windows Explorer moet gelegen zijn. Gelukkig gebruik ik een oude computer, werkend met XP voor mijn treinbaan op zolder. Daar staat nog de versie Koploper 7.2 op. Eerlijk gezegd durf ik deze niet af te koppelen en te gebruiken op internet om een nieuwe Koploper versie op te laden. Indien het misloopt heb ik niets meer!

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 04 dec 2011 :  18:41:14  Toon profiel  Reageer met citaat
ooit gehoord van een USB stick.Gewoon de gedownloade versie erop zetten en copieren op de PC van de treinbaan.Doe ik hier sinds jaren.De PC van de baan gaat onder geen enkele voorwaarde op internet.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Koploper-ECOS2 + 3 boosters ESU 8 Amp - PC P4 - decoders Viessman
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2529 Posts

Geplaatst - 04 dec 2011 :  20:33:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Luc en Johnny,

Het werken met USB-sticks is een goede oplossing en die dingen krijg je tegenwoordig zowat gratis (zeker bij veel congressen en beursen). Zelf heb ik alle PC, laptops en smartphones in het thuisnetwerk zitten en dat gaat ook prima. Het netwerk is wel beveiligd natuurlijk.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 08 dec 2011 :  11:39:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dirk en Johnny,

Koploper 7.4 build 4 netjes opgeladen op een USB-stick, waar niets anders opstaat. De zip-file willen openen, en wat dacht je?
Opflitsende witte schermen gedurende een drietal minuten, en uieindelijk trerug de boodschap: " De bestandsnaam of- extensie is te lang".
Heeft iemand nog een ander idee om dit hindelijk gegeven weg te werken?

Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 08 dec 2011 :  12:33:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Luc,

En welk zip programma gebruik je dan op jouw PC, en werkt dat programma dan wel met andere ingepakte programma's. Wat jij hebt is echt een Lokaal PC probleem, wat wij denk ik niet zo 123 kunnen oplossen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 08 dec 2011 :  13:58:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik pak mijn zip uit op mijn computer die download, daarna zet ik koploper op de USB...en dan pas op mijn "treincomputer"

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina