Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 57 / Bezoekers Vandaag: 1838
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 197
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 lok keert niet via extern tableau
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

BartT

Netherlands
135 berichten

Geplaatst - 10 nov 2011 :  23:46:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mensen,

Het volgende probleem doet zich voor:
1 - lok staat in blok 47
2 - ik stel via tableau rijweg van 47 naar 43 in
3 - rijweg wordt ingesteld en lok rijdt naar 43 en stopt(dood spoor met slechts 1 bezetmelder)
4 - ik stel via tableau rijweg in van 43 naar bv 46
5 - de lok rijdt de verkeerde kant uit

Dit is slechts 1 voorbeeld.


Ik heb alles nog eens dubbel gecheched maar ik kom er niet uit.

ik kan uitsluiten dat de knoppen op het tableau aan de verkeerde bezetmelders zijn aangesloten.
Ook kloppen alle bezetmelder in de baan en is de volgorde correct in de blokken.
De optie "keer lok" is overal waar nodig aangevinkt in blokeigenschappen.

Waarschijnlijk zie ik een kleine instelling nog over het hoofd.
Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Bart

Download Attachment: schaduw2.bck
223,06 KB


DB 1980 - 1983

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 11 nov 2011 :  07:05:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Als de loc in 43 is aangekomen schakelt die over naar handmatig. Keer vinkjes werken dan niet. Het is weer opnieuw starten en dus moet je zelf eerst controleren of rijrichting juist is.

Waarom schakelt loc over naar handmatig: wel er is geen vervolg blok te kiezen. De standaard reden. Er is geen vervolg blok te kiezen door variabele treinroute "niet naar spoor 14 of 15 vanuit hoofdbaan".

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 12 nov 2011 :  15:37:26  Toon profiel  Reageer met citaat
bedankt Paul voor je antwoord.

Maar dan snap ik de meerwaarde van een extern tableau volgens mij niet.
Aan de ene zijde van mijn baan heb ik een tableau waarmee ik het rangeerterrein (allemaal kopsporen) wil bedienen. Dan zou ik bij iedere richtingsverandering terug moeten lopen naar de PC om de keeropdracht te verstrekken en dan weer terug naar het tableau. Of is het anders bedoeld?

Of kan ik voorkomen dat steeds de lok naar handmatig geschakeld wordt?

groeten,

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6230 Posts

Geplaatst - 12 nov 2011 :  15:56:33  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Bart,

Paul schrijft : wel er is geen vervolg blok te kiezen. De standaard reden. Er is geen vervolg blok te kiezen door variabele treinroute "niet naar spoor 14 of 15 vanuit hoofdbaan".

Mvg
Wim.

Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 nov 2011 :  17:20:53  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door BartT
Maar dan snap ik de meerwaarde van een extern tableau volgens mij niet.
Aan de ene zijde van mijn baan heb ik een tableau waarmee ik het rangeerterrein (allemaal kopsporen) wil bedienen. Dan zou ik bij iedere richtingsverandering terug moeten lopen naar de PC om de keeropdracht te verstrekken en dan weer terug naar het tableau. Of is het anders bedoeld?
Is alleen bedoeld voor plekken waar automatisch wordt gereden. Dus zelf verkeersleider zijn op station: welke treinen mogen waar binnenkomen en vertrekken (enz enz). Het is niet bedoeld voor rangeer gebied. Als je echter zorgt dat de locs niet naar handmatig overschieten kan je het daar ook wel gebruiken.
Waarom deze naar handmatig schieten staat nu al twee keer in deze draad.

Mvg,
Paul.

Bewerkt door PaHaSOFT op 12 nov 2011 17:21:22
Ga naar bovenaan de pagina

BartT

Netherlands
135 Posts

Geplaatst - 13 nov 2011 :  20:48:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim en Paul bedankt.

Nu ik die variabele route heb uitgeschakeld werkt het in ieder geval een stuk beter. Hier was ik zelf nooit op gekomen dat die van invloed kon zijn.

nogmaals veel dank,

Bart

DB 1980 - 1983
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina