Auteur |
Onderwerp |
|
anton
3 berichten |
Geplaatst - 05 nov 2011 : 20:50:47
|
Hallo,
We zijn druk bezig met het configureren van onze seinen op de baan. Situatie is als het volgt. Trein A rijdt in blok 2. Trein B staat stil in blok 1 en heeft een rood sein. Zodra trein A blok 3 in gaat wil ik dat het sein voor trein B van rood naar oranje gaat.
Dit is volgens mij de standaard werking van een 3 standen sein in Nederland, toch?
Wat betreft adressen en standen, ik kan via test seinen het seinbeeld prima nabootsen dus seinbeeld functioneert al wel.
Alvast dank voor het meedenken! Groet! |
|
Syntus
Netherlands
99 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2011 : 21:19:11
|
Hallo Anton,
Het een beetje lastig om zo de situatie voor te stellen. Maar als jij de seinen goed heb en je geeft in Koploper op dat er 1 blok vooruit gekeken moet worden dan zal alles zichzelf goed zetten. Zet onder Algemeen, Instelling per database en dan onder het tabblad Seinen/Wissels en zie de pijl.
Download Attachment: Sein.jpg 97,97 KB
Groet Adrie |
|
|
anton
3 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2011 : 22:12:58
|
Hi Adrie,
Het blijkt erg belangrijk te zijn om een blok vooruit te kijken en ook dan het vervolg zijn te specificeren! m.a.w. er kan geen blok zijn zonder sein volgens mij wil je een constant seinbeeld hebben.
Ook merk ik dat je niet altijd met de optie "altijd versturen" niet uit de voeten komt. Kan beter alle optie voor afbuigend en recht voor zowel adres 1 en 2 specificeren. Dus schakelen van oranje naar groen doe je door adres 2 op afbuigend te zetten en adres 1 op recht en wel in die volgorde.
Met avondje prutsen kom je stuk verder
Thanks! Anton quote: Oorspronkelijk geplaatst door Syntus
Hallo Anton,
Het een beetje lastig om zo de situatie voor te stellen. Maar als jij de seinen goed heb en je geeft in Koploper op dat er 1 blok vooruit gekeken moet worden dan zal alles zichzelf goed zetten. Zet onder Algemeen, Instelling per database en dan onder het tabblad Seinen/Wissels en zie de pijl.
Download Attachment: Sein.jpg 97,97 KB
Groet Adrie
|
|
|
Syntus
Netherlands
99 Posts |
Geplaatst - 05 nov 2011 : 23:10:55
|
Hallo Anton,
De kleuren zijn rood, GEEL en groen. Maar met wie zijn seindecoder werken jullie en welk sein beeld. 2licht, 3lichtsein of de 3bits sein, maar zet anders even je database hier neer dan kan dat eens door meerdere bekeken worden om jullie te helpen. Mag ook een PB doen.
Groet Adrie |
|
|
anton
3 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2011 : 15:45:27
|
Hoi Adrie,
Dat was me duidelijk, op dit moment lijkt alles goed te zijn. Belangrijk om de seinen aan elkaar te koppelen. Mocht ik er niet uit komen dan hoor je me weer!
Anton
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Syntus
Hallo Anton,
De kleuren zijn rood, GEEL en groen. Maar met wie zijn seindecoder werken jullie en welk sein beeld. 2licht, 3lichtsein of de 3bits sein, maar zet anders even je database hier neer dan kan dat eens door meerdere bekeken worden om jullie te helpen. Mag ook een PB doen.
Groet Adrie
|
|
|
Syntus
Netherlands
99 Posts |
Geplaatst - 08 nov 2011 : 20:38:34
|
Hallo Anton,
Kijk even op de site http://www.pahasoft.nl/ scroll naar beneden en daar staat een document voor seinen in Koploper. Misschien dat nuttige info voor je kan bevatten.
Groet Adrie |
|
|
|
Onderwerp |
|