Auteur |
Onderwerp |
|
Veroen
Netherlands
237 berichten |
Geplaatst - 17 okt 2011 : 20:27:26
|
Beste lezer, Sinds 2 dagen heb ik volgend probleem. De centrale reageert zeer traag op de bevelen uit koploper. Trein stopt bijv. na het blok waar hij diende te stoppen. Voorts kan hij er ook vandoor gaan en blijkt op de handregelaar stand 19 te staan, ondanks dat deze op 0 stond. Wie heeft een idee wat dit zou kunnen zijn. Coen. |
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
|
Veroen
Netherlands
237 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2011 : 21:23:12
|
Wim, Centrale: Lenz LZ100 met laatste software 3.6; Interface: Lenz LI101F; Computer software Windows7. Groet, Coen. |
|
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2011 : 21:49:10
|
Hallo Coen,
Ik heb ooit analoge verschijnselen gehad als wat jij beschreef. Het hele systeem raakte soms op tilt. Dat bleek uiteindelijk te komen door één bepaalde loc met een Uhlenbrockdecoder. Als deze op de baan stond ging het na een tijdje echt mis. Zelfs Koploper raakte helemaal in de war en zette locs in blokken waar ze helemaal niet waren. Zodra de betreffende loc van de baan werd genomen, liep alles weer als de bekende trein.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wim Ros
Netherlands
6230 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2011 : 22:59:55
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Veroen
Wim, Centrale: Lenz LZ100 met laatste software 3.6; Interface: Lenz LI101F; Computer software Windows7. Groet, Coen.
Coen,
Even mijn geheugen opgefrist, volgens mij had je een tijdje geleden precies hetzelfde probleem, heb je misschien het scannen op handmatige loks weer aangezet?
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Veroen
Netherlands
237 Posts |
Geplaatst - 17 okt 2011 : 23:53:13
|
Beste Wim, Plotseling zag ik alle loks op handmatig staan en toen ging er inderdaad een lampje branden. Nadat ik alle actieve loks weer op automatisch had staan was mijn probleem opgelost. Ik kan nu rustig gaan slapen maar eerst nog mijn nieuwe 3760 ijken. Groet en bedankt, Coen. |
|
|
|
Onderwerp |
|